De fouten stapelen zich op.

nijltjetweety
Topic Starter

De fouten stapelen zich op.

#1 , 04 sep 2012 19:40

Onlangs een slot laten vervangen door een slotenmaker uit Moorsel (Aalst). Ik woon ook in Aalst. De zetel van dat bedrijf is in het Gentse ergens. Dus zit ik met een aanrekening van 34 kilometer. Nu ja, ik til daar niet zo aan. Ik moest enkel de technieker binnenlaten, die trekt dan zijn plan wel.
Later die dag stel ik vast dat die deur nog steeds zonder slot is. Reden was dat die technieker niet het juiste slot bij zich had. Telefonisch werd mij verzekerd dat het zou opgelost zijn dezelfde dag.
Nu ja. Dan moet die nog eens terug komen. Don't care.
Na afloop vraag ik wat er nu zo speciaal was aan dat slot. Het betreft een schuifdeur, wat ik verteld had. Daar moet een slot in met haken, geen stift want dat kan je lostrekken. Waarschijnlijk ben ik de enige in de hele streek die in het bezit is van een schuifdeur. Dat zal dan wel.Ik betaal onmiddelijk de verschuldigde facturen en laat het er bij.
Tot nu 2 weken terug. Ik krijg een rappel van 1ste graad. Door eeh fout van hun betaalde ik 24 euro te weinig.
Vandaag een 2de rappel, dus van 2de graad. Nu ben ik van mening dat ik ze geen geld verschuldigd ben. Maar de betaalde factuur van inmiddels 2 maand terug heb ik niet meer in bezit.
Ik heb ook geen zin om copys te vragen en er mijn goede tijd aan te verdoen. Ik ben in mijn jaarlijks verlof. Ik heb wel leukere dingen te doen. Moet ik dat betalen?
In een supermarkt bvb als de kas niet klopt is het te kort voor rekening van de kassierster. Met zo een firma is dat iets anders zeker?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2012 19:43

Hebt u iets afgetekend?
Stond daar een bedrag op?

nijltjetweety
Topic Starter

#3 , 05 sep 2012 08:10

Er stonden geen bedragen op. Alleen eenheden. Slot 1, uren 1, afstand 34 (ik neem aan kilometers). Op het eerste zicht een vreemde vraag vind ik. Wat is de onderliggende gedachte precies?
De bedragen zijn achteraf in de factuur verschenen die ik betaalde. Ik nam aan dat die bedragen correct waren.

Reclame

Franciscus

#4 , 05 sep 2012 11:43

En wordt uitgelegd waar de fout is gemaakt?

nijltjetweety
Topic Starter

#5 , 05 sep 2012 12:26

Neen. Enkel word geschreven dat mijn rekening een debetsaldo vertoont.
Het rekeninguittreksel geeft documentnummer, datum, vervaldatum, aantal dagen (43) factuurbedrag, reeds betaald en openstaand.
Onder kosten staat nog niets. dat is voorbehouden voor extra administratiekosten.
Ik heb weinig zin om de originele factuur aan te vragen maar dat zal wel moeten zeker?

Gebruiker21

#6 , 06 sep 2012 08:14

Als er vooraf geen prijs afgesproken is, en u hebt een correcte factuur gekregen en deze is betaald, dan is de zaak afgerond. Men kan niet zomaar achteraf zeggen dat uw factuur niet correct was en er nog een deel bijkletsen. Aan u om te bewijzen dat de factuur die u gekregen hebt betaald is (dat het bedrag op die factuur overeenkomt met het betaalde bedrag). Het feit dat u de factuur niet meer hebt, maakt dit moeilijk. U kan de originele factuur aanvragen, maar voor hetzelfde geld rekenen ze u daar 24 € administratieve kosten voor aan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”