Op 22 juni 2012 plaatste ik een bestelling voor een Composiet houten terras via het internet, in de bestelbon werd aangegeven dat de levering ging plaatsvinden: ‘ Zodra terug leverbaar’.
Op 2 juli 2012 stuurde ik een e-mail naar dit bedrijf met de vraag of er enig idee was wanneer het artikel terug in voorraad zou zijn. Hierop kreeg ik als antwoord dat mijn bestelling klaar stond en dat men enkel nog op de betaling aan het wachten was.
Diezelfde avond werd er een betaling overgeschreven naar de rekening van dit bedrijf (gevestigd in België met BTW en Handelsregister nummer), en er werd ook een bewijs gestuurd via e-mail. Hierop kreeg ik daags nadien een e-mail terug waarin werd bevestigd dat mijn bestelling op 10 juli 2012 zou geleverd worden.
Daar de levering op een dinsdag plaats vond heb ik hier uiteraard verlof moeten voor nemen en zoals u het al kan raden heeft er nooit een levering plaats gevonden.
Sindsdien heb ik vele vruchteloze pogingen ondernomen via telefoon en e-mail om iemand te pakken te krijgen voor uitleg.
Op 17 juli 2012 heb ik dan uiteindelijk een ingebrekestelling aangetekend verzonden.
Op 3 augustus 2012 kwam er dan plots via e-mail een reactie, niet eens een verontschuldiging maar eerder een excuus dat het probleem bij de leverancier zat. Er werd tevens ook vermeld dat de door mij betaalde som integraal werd terug gestort naar mijn rekening.
Zoals u al kan raden heb ik tot op vandaag nog steeds geen terugbetaling gezien en weer reageren deze mensen totaal niet op mijn schrijven.
Hierdoor heb ik dus geen andere keuze meer dan dit via gerechtelijke weg op te lossen.
Als ik het goed begrijp dient dit via het vredegerecht beslecht te worden daar het bedrag lager dan €1.800 is, maar welke soort procedure dient er opgestart te worden en hoe gaat dit in zen werking.
Heb ik tevens ook recht op schadevergoeding? De werken in mijn tuin liggen nu al bijna 2 maanden stil daar het terras een essentieel onderdeel is voordat de verdere afwerking kan plaats vinden. Ik heb door het stilzwijgen van dit bedrijf ook het risico niet genomen om ergens anders een terras aan te kopen.