TV producent komt actie niet na.

Akuma
Topic Starter

TV producent komt actie niet na.

#1 , 11 aug 2012 06:39

Actie was een gratis skype camera als je tussen periode x en periode y bepaalde soorten tv's aankocht. Aangezien we wisten dat er problemen waren met de levering dus een bestelling geplaatst met een voorschot erop vermeld. Dit samen met actiecoupon en begeleidende brief dat de factuur en streepjescode van de doos nog ging volgen. TV uiteindelijk geleverd, alle benodige papieren opnieuw verzonden. Kregen we een brief van acties.nu dat we niet in aanmerking komen omdat " onze dealer is uitgesloten van deelname" wat wil zeggen dat hij niet in lijst van deelnemende dealers staat. Doch dealer hoort tot de exellent groep en die staat dus WEL in de lijst van deelnemende dealers. Doch op zijn bestelbon en factuur staat dit niet vermeld, maar op website wel.

Wat kunnen we hier mee doen? Het gaat hier per slot van zake over een cadeau van 130 euro die we aan onze neus zien voorbijgaan...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 aug 2012 12:05

Staat de dealer nu in de lijst met deelnemende dealers of niet? Dit is niet echt duidelijk uit uw post. Het is niet omdat er andere Exellent dealers in de lijst staan, dat ALLE Exellent dealers meedoen. Als uw dealer met naam, toenmaan en adres in de deelnemende dealerslijst staat, is dit een andere zaak, uiteraard...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Akuma
Topic Starter

#3 , 13 aug 2012 18:42

Staat de dealer nu in de lijst met deelnemende dealers of niet? Dit is niet echt duidelijk uit uw post. Het is niet omdat er andere Exellent dealers in de lijst staan, dat ALLE Exellent dealers meedoen. Als uw dealer met naam, toenmaan en adres in de deelnemende dealerslijst staat, is dit een andere zaak, uiteraard...

Er staan geen aparte exellent dealers in de lijst. Enkel het hoofdkantoor in Brugge staat erbij maar volgens exellent zelf zou iedere dealer van hun groep hier aan meedoen.

Scroll in deze link naar lijst deelnemende dealers, dan opent een pdf file en dan scroll naar letter E, daar staat duidelijk Exellent tussen. Waarschijnlijk omdat iedere exellent dealer apart vernoemen te ver zou gaan, in mijn omgeving liggen er al minstens 4.

http://www.panasonic.be/html/nl_BE/My+P ... er_9597735" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Gebruiker21

#4 , 14 aug 2012 08:39

Mmm... Net het verkeerde moment.
Onze excuses, er worden op dit moment onderhoudswerken gedaan aan onze website. Bedankt voor het begrip en sorry voor het ongemak.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

EdN

#5 , 16 aug 2012 00:13

Ofwel hebben ze de lijst snel aangepast (misschien na het krijgen van uw klacht), maar in deze lijst staat geen dealer van Exellent.

Gebruiker21

#6 , 16 aug 2012 08:56

Idd, op dit moment bevat de lijst blijkbaar enkel specifieke dealers. Nergens sprake van "alle Excellent filialen". Akuma, je hebt toevallig geen vorige versie van de lijst in je browser chache zitten of ergens opgeslagen? Ik vermoed ook dat de lijst inmiddels aangepast is, en dat zou een teken zijn dat ze weldegelijk in de fout gegaan zijn bij het opstellen van hun lijst, en je mogelijk dus wel recht had op de promotie. Als je de oude lijst nog kan voorleggen, denk ik dat je veel kans op succes hebt.

Akuma
Topic Starter

#7 , 18 aug 2012 21:41

dit staat er in mijn lijst. Cache etc is leeggemaakt:

Erg - Exellent Cv
Korte Gotevlietstraa
86
8000
BRUGGE

Dit is volgens mij het hoofdkantoor, maar iedere exellent dealer valt onder dat kantoor Als je naar de exellent website gaat en helemaal naar beneden scrolled zie je dat adres staan. Echter staat er nergens een telefoonnummer op die website. Je kan enkel via mail contact opnemen met het hoofdkantoor.

Gebruiker21

#8 , 20 aug 2012 12:06

Lijkt inderdaad een distributiecenter / Belgisch hoofdkantoor van Excellent te zijn (ERG staat trouwens voor Electro Retail Group). Maar als men daar ook een Excellent winkel heeft die gewoon aan particulieren verkoopt, gaat het enkel en alleen om die winkel, vrees ik. Als er nergens expliciet bij staat dat iedere winkel die samenwerkt met Excellent aan de actie meedoet, mag je dit ook niet verwachten, denk ik.

Ik denk dat je zelf ten onrechte de conclusie getrokken hebt dat, omdat het adres van het Excellent hoofdkantoor in de lijst voorkomt, bijgevolg alle Excellent dealers meedoen aan de actie. Dit is niet noodzakelijk zo. Ik denk dat je hier weinig mee kunt...

Akuma
Topic Starter

#9 , 20 aug 2012 13:28

Lijkt inderdaad een distributiecenter / Belgisch hoofdkantoor van Excellent te zijn (ERG staat trouwens voor Electro Retail Group). Maar als men daar ook een Excellent winkel heeft die gewoon aan particulieren verkoopt, gaat het enkel en alleen om die winkel, vrees ik. Als er nergens expliciet bij staat dat iedere winkel die samenwerkt met Excellent aan de actie meedoet, mag je dit ook niet verwachten, denk ik.

Ik denk dat je zelf ten onrechte de conclusie getrokken hebt dat, omdat het adres van het Excellent hoofdkantoor in de lijst voorkomt, bijgevolg alle Excellent dealers meedoen aan de actie. Dit is niet noodzakelijk zo. Ik denk dat je hier weinig mee kunt...

Aangezien ik wist dat de levering van de tv een hele tijd op zich liet wachten, heb ik met 5 verschillende Exellent dealers telefonisch contact mee opgenomen.Zelfs degene in het meest miniscule boerendorpje in de buurt. Alle 5 deden ze mee aan die actie. Nu goed, we zullen wel zien. Panaaonic heeft me al een mail gestuurd dat er een fout was gebeurd bij het promoteam en dat we de camera toch zouden ontvangen.

Gebruiker21

#10 , 20 aug 2012 14:37

Met 5 verschillende Excellent winkels contact opgenomen om dit te vragen, maar niet op voorhand gevraagd aan diegene waar je uiteindelijk besteld hebt?

Nu goed, als je de camera toch krijgt, is het probleem opgelost, natuurlijk...

Akuma
Topic Starter

#11 , 20 aug 2012 19:18

Met 5 verschillende Excellent winkels contact opgenomen om dit te vragen, maar niet op voorhand gevraagd aan diegene waar je uiteindelijk besteld hebt?

Nu goed, als je de camera toch krijgt, is het probleem opgelost, natuurlijk...

haha, natuurlijk hebben we dat gevraagd aan de dealer waar ik gekocht heb.

stukjes uit de mail:

ikzelf :Beste,

Heb net volgende informatie ontvangen in mijn mailbox: Bij aankoop van een Panasonic Viera TV tussen 17/05 en 30/06 krijgt men een gratis HD Skype camera. Bij de lijst van de deelnemende handelaars staat uw naam niet tussen. Klopt dit?

Dealer: Beste

Toch wel. Wij worden al groep erkend :exellent. Dus daar heeft U ook al recht op. Exellent dus !

Gebruiker21

#12 , 21 aug 2012 08:58

Waarom zegt u niet meteen dat u van de dealer een schriftelijke bevestiging hebt dat u recht had op de camera? Da's zo'n beetje het belangrijkste element in héél de zaak, en daar komt u pas nu mee af??? Dat had ons héél wat gespeculeer kunnen besparen hier, denk ik... Waarom posten mensen hier toch altijd maar de helft van het verhaal...?

Terug naar “Consumenten Koop”