eindafrekening

weskevz
Topic Starter
Berichten: 5

eindafrekening

#1 , 24 jul 2012 15:14

Hallo,
Wij Hebben een eindafrekening gekregen voor gas en elektriciteit voor een bedrag van 1320 euro,
nu hebben we gebeld na het ontvangen van de 2de brief om een afbetaling te doen maar nu was alles al opgestuurt naar een gerechtsdeurwaarder en daarmee hebben we meteen na het ontvangen van de brief contact op genomen.
Aan de telefoon waren ze al niet van de vriendelijkste en vroegen dan wat we wouden betalen waarop wij 50 euro per maand anwoorde, aangezien we niet meer bij die firma zijn en nu ook maandelijks 100 euro meer betalen zullen we zo een grote afrekening niet meer hebben en dachten we dat dit wel oke zou zijn maar blijkbaar is dat zo niet en moesten ze min. 150 euro per maand vragen wat voor ons wel veel is want die 2 samen maakt dat we nu wel 250 extra elke maand kwijt zijn.

Moeten ze eigenlijk niet eerst een aangetekende zending sturen voor ze dit naar een gerechtsdeurwaarder doen? of is dit omdat wij van leverancier veranderd zijn?
En is die 150 euro normaal? of moesten ze dat van 50 aanvaarden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 jul 2012 22:57

Ze hoeven helemaal niks te aanvaarden. Ze hebben het recht u te dagvaarden en kunnen zo onmiddellijk de totaal verschuldigde som opeisen, desnoods met beslag op inkomsten en bezittingen.
U kunt dus best hun aanbod aanvaarden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 25 jul 2012 09:50

Gerechtsdeurwaarder? Zonder vonnis? Volgens mij eentje die gewoon als incasso bijverdient.

Indien dit het geval is, bent u niets verplicht aan de deurwaarder, en kan u altijd overwegen om uw leverancier dit duidelijk te maken, en dat u rechtstreeks aan hen wil betalen. Of zij een afbetalingsplan willen aanvaarden is dan natuurlijk zeer twijfelachtig.
Bijkomende inningskosten (en ik wil hier duidelijk zijn, enkel ingeval hij optreedt als incasso), zijn enkel ten uwe laste als deze in uw contract zijn opgenomen. Als ze niet in uw contract staan, betaalt u deze dus niet.

Reclame

weskevz
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 25 jul 2012 11:56

dank jullie al voor de snelle reactie en zal dan maar een paar maanden wat meer moeten zien wat ik doe, is wel spijtig want ze zetten je gewoon met je rug tegen de muur vindt ik persoonlijk maar niets aan te doen he.

Terug naar “Consumenten Koop”