Hallo,
ik heb een vraag aan mensen die wat van de wet op verkoop weten.
Eén van mijn beste klanten heeft een betaalterminal van C-zam Smash, daar zijn ze zeer tevreden over.
Echter, de terminal zou binnen een bepaalde tijd vervangen worden en daar waren ze reeds van op de hoogte.
Het verhaal gaat als volgt verder:
Enkele weken terug komt een verkoper langs en die zegt dat hij komt om die terminal te vervangen, hij zegt wel z'n naam maar niet voor welke firma hij werkt. Hij is dus zeer goed op de hoogte en is symphatiek en legt uit wat de mogelijkheden zijn met de nieuwe terminal en dat het zelfs goedkoper zal zijn.
Nietsvermoedend toont hij de papieren ter vervanging van het toestel en laat ons tekenen. Alles gaat nogal zeer snel en wij denken nog steeds dat het om gaat.
De man is weg en voor we het goed beseffen merken we dat hij per opzet de naam op het kontrakt verdoken had, omgeplooid en wij dus getekend hebben voor een ander bedrijf met een andere naam.
We lezen in de kleine lettertjes dat wij een contract getekend hebben voor 5 jaar.
Wij willen helemaal niet weg van onze firma waar we al 14 jaar klant zijn. We zijn dus bedrogen en willen de man opbellen maar het is steeds onbereikbaar, bezet. We bellen naar de telefoonnummers maar lukt ook niet, antwoordapparaat, het is vrijdag al later in de middag.
Onmiddellijk sturen we een aangetekend schrijven naar de firma en bellen ook nog eens. We krijgen het antwoord dat we een contract getekend hebben en dat we niet kunnen annuleren of dat we een verbrekingsvergoeding moeten betalen van 750 euro. Ons verhaal dat we er op gezet zijn door hun verkoper doen zij als fabels af.
Wat kan mijn klant doen in dit geval? Kan dit zomaar?
Jan