Veel te dure dienst

CityBird
Topic Starter
Berichten: 796

Veel te dure dienst

#1 , 13 jul 2012 05:19

Dag allemaal,

Ik heb onlangs een EPB verslaggever aangesteld bij de bouw van mijn woning. Alhoewel ik offertes had van 5 andere EPB verslaggevers (die allen zo rond 500 Euro lagen) heb ik degene gekozen die mijn architect mij had voorgesteld. Zijn prijs ligt echter 8x hoger dan de andere. Na advies van andere EPB verslaggevers ben ik tot de conclusie gekomen dat deze persoon geen enkele meerwaarde kan leveren voor deze prijs. Een erg naieve beslissing dus :oops: ).

Alhoewel ik mij wel degelijk bewust ben dat ik niet aan deze overeenkomst kan ontsnappen had ik toch nog graag geevalueerd welke andere mogelijkheden mij hier nog resten, afgezien dan van de (waarschijnlijk niet erg succesvolle) her-onderhandeligen die ik nog overweeg.

Groeten H.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker
Berichten: 354

#2 , 15 jul 2012 11:05

Dag allemaal,

Ik heb onlangs een EPB verslaggever aangesteld bij de bouw van mijn woning. Alhoewel ik offertes had van 5 andere EPB verslaggevers (die allen zo rond 500 Euro lagen) heb ik degene gekozen die mijn architect mij had voorgesteld. Zijn prijs ligt echter 8x hoger dan de andere. Na advies van andere EPB verslaggevers ben ik tot de conclusie gekomen dat deze persoon geen enkele meerwaarde kan leveren voor deze prijs. Een erg naieve beslissing dus :oops: ).

Alhoewel ik mij wel degelijk bewust ben dat ik niet aan deze overeenkomst kan ontsnappen had ik toch nog graag geevalueerd welke andere mogelijkheden mij hier nog resten, afgezien dan van de (waarschijnlijk niet erg succesvolle) her-onderhandeligen die ik nog overweeg.

Groeten H.
U kan gerust naar de rechtbank stappen en de rechter vragen de prijs te verminderen en de redelijkheidstheorie toe te toepassen volgens wat gebruikelijk is in de sector. Uw architect zou beter moeten weten... . U kan de rechter gerust mededelen dat U door uw eigen architect werd beïnvloed... . Uw vriend... !?

De beide partijen aangetekend in gebreke stellen voor hun aandeel en dreigen naar de rechtbank te stappen indien zij niet onmiddellijk het nodige doen. Zorg dat U geschriften heeft.

Justiceseeker.

Dietrus
Berichten: 16
Contacteer: Website

#3 , 16 jul 2012 10:18

Wil je nu zeggen dat uw EPB-verslaggever 4000 euro factureert?! En aangeraden werd door uw architect? Mooi.....

Als je onder samenwerking uit wilt, zal afhangen wat er in uw contract staat met die EPB-verslaggever.

Reclame

CityBird
Topic Starter
Berichten: 796

#4 , 16 jul 2012 12:03

Wil je nu zeggen dat uw EPB-verslaggever 4000 euro factureert.
Kan je zo stellen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jul 2012 13:21

Wil je nu zeggen dat uw EPB-verslaggever 4000 euro factureert.
Kan je zo stellen
Uw antwoord is nogal vreemd. "Kan je zo stellen" kan je interpreteren als "Ja, hij factureerd 4000 €", maar ook als "Neen, hij factureert geen 4000 € maar minder, maar er zijn bijkomende kosten voor weet-ik-veel-welke-reden, waardoor het geheel me 4000 € kost".

Welke van beiden is het? En indien het laatste: kan je ons dan héél het verhaal doen, want zoals steeds hier: als je onvolledige info geeft, verwacht dan ook niet dat de antwoorden die je krijgt correct zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”