Beste iedereen,
Ik heb een klein probleem met een onbetaalde factuur.
Ik weet dat dit forum geen enkel juridische zekerheid is, maar toch hoop ik hier een degelijk antwoord te krijgen.
Ik heb werken bij een persoon uitgevoerd, waarbij alles bijna via mail is gebeurd. Ook het akkoord van de klant voor het uitvoeren van de werken is via mail gebeurd. Iedere mail heb ik altijd zorgvuldig bijgehouden.
Dus deze werken zijn uitgevoerd in de termijn die afgesproken is, zonder enige problemen.
Voor de betaling van de factuur geef ik altijd 30 dagen de tijd om deze te voldoen.
Nu is het zo dat deze klant pas 31 dagen later is beginnen te klagen. (ook al staat in de algemene voorwaarden dat dit moet gebeuren binnen de 8 werkdagen aangetekend)
Hij vroeg verdere details over de opmaak van de factuur en de gebruikte materialen en uren. Dit heb ik hem dan ook bezorgd. Ook was het plots zo dat hij vond dat er toch teveel onkruid in zijn nieuw aangezaaide gazon stond. (ook dit staat in mijn algemene voorwaarden dat ik hier nooit schuldig aan gesteld kan worden)
Nu is deze factuur betaald op 10/07/2012 maar heeft hij niet het volledige bedrag betaalt ... 150€ te weinig.
Nu is het zo, dat dit bedrag veel te laag is om achteraan te gaan, wat hij duidelijk dus ook beseft want anders doe je zoiets niet.
Is het mogelijk om mensen zoals deze persoon toch een hak te zetten, zodat deze 150€ toch wordt betaald ?
Mijn vermoeden is, dat ik eigenlijk niet de eerste persoon ben die dit voor heeft gehad bij deze persoon en dat hij dit geregeld doet op deze manier.
Het grote probleem is uiteraard, deze man heeft 3 verschillende offertes gevraagd in het begin.
1ste voor het aanleggen voor zijn gazon en een pad achter zijn garage
2de voor het aanleggen van een pad naast zijn garage
3de het aanleggen van een worteldoek tussen hem en zijn buurman.
Tijdens de werken is hij plots afgekomen dat hij voor het pad achter zijn garage en naast zijn garage een andere offerte wou, waarin ook de worteldoek zou vervangen worden door betonnen bloembakken. Maar de gazon moest meteen verder afgewerkt worden. Na een tijd heeft hij dan deze nieuwe offerte geweigerd want hij vond ze plots te duur. Dus een deel van de eerste offerte valt af en offerte 2 en 3 vervallen volledig. Ook al had ik voor deze 2 offertes een goedkeuring gekregen.
Dus nu heb ik zijn factuur gemaakt voor zijn gazon en is het zo dat hij is beginnen te klagen over onkruid en dat hij vind dat de factuur meer dan de helft bedraagd van deel 1 en wat voor hem in zijn ogen veel te veel is.
Ik heb wel achter zijn garage grond moeten afgraven om zijn gazon aan te vullen. Waardoor het pad achter zijn garage meteen gelegd zou kunnen worden(meteen op diepte uitgegraven). Hierdoor is het dat zijn gazon duurder is dan de helft van zijn offerte. Maar dit wilt hij duidelijk niet beseffen.
iemand raad en antwoorden ... ?????
Ik ben niet snel uit evenwicht gebracht door iets, maar van deze kerel heb ik toch al een paar serieuze slapeloze nachten gehad ...