probleem koerierdienst

Kenny1880
Topic Starter
Berichten: 4

probleem koerierdienst

#1 , 29 jun 2012 18:02

Maandag heb ik iets besteld op een website ter waarde van 500 euro, vooraf betaald.
Dinsdag is dit pakket vertrokken, en woensdag ging dit bij mij afgeleverd worden.
Op de tracking van de koerierdienst staat dat het pakket is afgeleverd. Er is zelfs voor de zending afgetekend.
Deze handtekening is niet de mijne, ik ken ze niet, en de buren hebben ook niets ontvangen.
Ik ben bang dat ik met een malafide koerier te maken heb gehad die dit zelf heeft afgetekend en mijn pakket heeft gestolen.
ik word door de afzender en de koerierdienst van het kastje naar de muur gestuurd... ze wijzen naar elkaar.

Welke stappen kan ik ondernemen om alsnog mijn goederen te ontvangen of mijn geld terug te krijgen?

Bedankt voor de feedback

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 29 jun 2012 18:20

Belgische website?
Het is de verkoper die verantwoordelijk is dat u uw pakket ontvangt, deze vragen deze opnieuw te versturen. Dat u uw pakket niet heeft ontvangen is tussen de verkoper en de koerierdienst.
Naar de politie gaan en klacht neerleggen voor identiteitsdiefstal. Dit ook vermelden bij contact van website
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Kenny1880
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 29 jun 2012 19:16

De Website is in belgië maar de goederen zijn verstuurd vanuit nederland.
ik maak me vooral zorgen om de valse handtekening. De koerierdienst haalt deze aan als bewijs van aflevering.

Reclame

Fore
Berichten: 1298

#4 , 29 jun 2012 19:40

daarom klacht neerleggen bij politie
maar je moet bij de verkoper zijn.
ps: voorbeelden genoeg op dit forum met gelijkaardige omstandigheden
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 30 jun 2012 00:19

Yep, verkoper in gebreke stellen (probeer eerst via mail, dan AS), met de melding dat u niets ontvangen heeft. Bewijslast ligt bij hem.

Kenny1880
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 01 jul 2012 09:55

Ik heb de verkoper via telefoon en mail op de hoogte gebracht, zij hadden me ook gevraagd om een verklaring op te stellen dat ik niets ontvangen heb. ik heb dit per fax ondertekend opgestuurd.
Zij hebben van de koerierdienst dezelfde 'valse' handtekening ontvangen als bewijs van aflevering.
Meer nieuws hebben ze momenteel niet. De verkoper drukt mij op het hart dat het zeker in orde komt.
Maar ik stel me de vraag als dit pakket niet boven water komt of zij zich nu ook niet gaan verstoppen achter die handtekening? het gaat om een pakket ter waarde van 500 euro, kan me best voorstellen dat ze niet happig zijn om gewoon opnieuw te beginnen :s.
Wat als ze mijn naam gebruikt hebben onder die valse handtekening? Dat zou een koerier met de intentie van diefstal toch doen denk ik.
Buiten het feit dat de handtekening niet de mijne is hoe kan ik meer bewijs leveren dat ik het effectief niet ontvangen heb?

mava105
Berichten: 22331
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 01 jul 2012 10:47

Zeker ook klacht neerleggen bij de politie en eventueel ook de koeriersdient per aangetekend schrijven op de hoogte brengen. Zij weten welke korier bij u het pakje zou moeten afgeleverd hebben. Mogelijks hebben ze van dezelfde koerier nog andere geklijkaardige klachten. Maar het zal wel degelijk de verkoper zijn die u een nieuwe produkt moet leveren.

Kenny1880
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 02 jul 2012 13:22

Vanmorgen nog maar eens gebeld met de afzender. De koerierdienst zou een onderzoek gestart zijn, ik moet maar wachten tot dat afgerond is alvorens zij verdere stappen ondernemen.
Mijn zending nu opnieuw versturen is blijkbaar niet mogelijk.
Wacht ik best het resultaat van dat onderzoek af, of stel ik hen best nu in gebreke + klacht bij de politie

Turaki
Berichten: 6870

#9 , 02 jul 2012 14:19

Meteen in gebreke stellen (de afzender bedoel ik), het is niet uw schuld dat het pakket er niet is. Ze dienen op tijd te leveren. Ook het probleem met de koerierdienst is niet uw probleem, dus klacht bij de politie kan enkel voor de schriftvervalsing. Diefstal is het probleem van van de verzender.

Terug naar “Consumenten Koop”