toegang tot winkel careffour geweigerd

edje
Topic Starter
Berichten: 6

toegang tot winkel careffour geweigerd

#1 , 27 jun 2012 11:07

FF kort,tot voor kort zouden we gaan trouwen ttz in augustus doch na 8jaar maakt mijn vriendin het plots uit.Ze werkt nu in careffour deeltijds (vervangcontract van een tijdelijke zieke)Ben 1keer gaan winkelen en haar goededag gezegd (waren toen nog samen)nu enkele dagen erna doet ze klacht bij police dat ik haar lastig val op haar werk (wat ik echt niet gedaan heb).
Ben zelf bij police moeten komen voor verhoor en heb ook gezegd dat ik op haar werk niks mis gedaan heb (we waren toen nog niet uit elkaar).
Na een week wou ik gaan winkelen in careffour en om geen misverstand te krijgen heb ik eerst gevraagd aan de info of zij aanwezig was anders zou ik op andere keer terug komen om problemen te vermijden doch kreeg te horen dat de juff aan de info mij zowiezo geen toegang tot de winkel mocht geven of dat ze anders de politie moest bellen .
Ik heb haar dan beleefd gevraagd wat ik dan misdaan heb en op grond van welke "klacht" dat ze mij toegang weigerd.
Op deze vraag heb ik dus geen antwoord gekregen dus ben dan maar elders gaan winkelen.
Ik vind het dus wel vraagroepend dat mensen zonder enkele reden zo kunnen behandeld worden door een lastige ex wat dan ook nog eens enkel nu probeert inorde tekomen ivm werken ,ze dopt al 20jaar en wil nu aan haar 66% invaliditei geraken zodat ze verder in het zwart kan verder werken ,wat ze trouwens al meer dan 15 jaar doet in het fruit.
Nu mijn vraag kan dit zomaar toegang weigeren zonder "reden" ?
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 27 jun 2012 11:38

in theorie kan men u inderdaad niet zomaar de toegang weigeren.

u kan hiervan de hoofdzetel op de hoogte stellen, doch om verdere "problemen" te vermijden is het voor de moment het beste om deze winkel te vermijden.

glenn1976
Berichten: 114
Locatie: Oostende
Contacteer: Website

#3 , 27 jun 2012 15:02

en een briefje schrijven naar de belastingen waar uw ex in het zwart werkt. Altijd al werkloosheidsvergoedingen genoten, nu proberen af te hangen van de ziekenkas en ondertussen in het zwart gaan werken... als zwaarbelaste loontrekkende krijg ik de kriebels van zulke mensen :evil: Dat ze *** belastingen betalen, dan zal de rest van ons misschien iets minder moeten afdokken.

Reclame

edje
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 27 jun 2012 15:12

Ja glenn1976 ind ik krijg er al lang de kriebels van als ik dan naar mijn loonbriefje kijk en dan zwijg ik nog maar wat voor andere voordelen dat zo iemand buitenuit nog heeft ivm hospitaal,ziekenkast,kinisist enz ....
Goed maar daar ging het niet om wel dat men in deze maatschappij altijd direct gelooft wat de "vrouw" zegt alhoewel er ook venten zijn die "kletsen "krijgen.
Ps rva is al ingelicht.
Moraelin ik kan je verzekeren dat er wel degelijk politie is geweest om dit tegen de winkel uitbater te zeggen .
Ik wil nu niet alle vrouwen over dezelfde kam scheren maar het is wel de realiteit dat je als man nergens staat in zo n situatie.
Oh ja ,heb hoofdzetel ook op de hoogte gebracht en wacht hun antwoord nu af .

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#5 , 27 jun 2012 16:49

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet appreciëren als mijn ex me op mijn werkplaats "goedendag komt zeggen". Dus voor haar rust en in uw voordeel blijft u daar beter weg als u ter goeder trouw bent. Of de attitude van Carrefour nu terecht is of niet, als u NOG naar die Carrefour gaat, zult u de situatie alleen maar erger maken.

Toch ook even reageren op de "als man sta je nergens" ... Er komen hier ook regelmatig vrouwen getuigen die gestalkt worden door mannen en ze staan ook nergens want je moet al bijna vermoord worden voor opgetreden wordt tegen stalking.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

edje
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 27 jun 2012 17:06

Lenny ,ff rechtzetting ivm "goededag" we waren toen nog samen .En als haar moeder ,zus ,vader en andere vrienden daar gaan winkelen en gewoon in voorbijgaan "goededag " zeggen ? is volgens mij toch niks mis

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#7 , 27 jun 2012 17:14

Daar had ik over gelezen. Mijn excuses.

Toch blijf ik erbij dat u beter de winkel mijdt en u richt op het hoofdkantoor ... al zal dat vermoedelijk weinig opleveren. Zolang ze daar werkt, zult u met uw aanwezigheid alleen maar meer olie op het vuur gooien.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Franciscus
Berichten: 38607

#8 , 27 jun 2012 21:33

Stalking is een KLACHTmisdrijf.
Er moeten meerdere feiten zijn.
Wordt toch redelijk opgevolgd maar indien door andere partij alles tegengesproken wordt... dan sta je nergens.

Ik ken enkele cases waar tientallen Pv werden opgesteld ... zelfs stalking met toebrengen van zware schade en pas na 3 jaar en dan nog per toeval werd opgelost.
Dader(es) is toen zelfs gearresteerd en voorgeleid ...heeft zelfs in de krant gestaan...

ongelukbelaagd
Berichten: 516

#9 , 28 jun 2012 13:02

Ik denk dat uw vriendin het nogal pijnlijk vindt om met u geconfronteerd te worden.
U bent 8 jaren samen geweest en stond op het punt te trouwen.
Ze moet u graag gezien en zal dat nog altijd doen, maar niet op de manier om te kunnen trouwen.
Ze maakt het plots uit maar u geeft de reden niet. Misschien heeft zij iets misdaan of u.
Indien u niet weet waarom ze het zo plots uitgemaakt heeft en u dit wil weten, kan u dit in een brief aan haar vragen.
Vraag haar dan voor een gesprek, liefst zo vlug mogelijk wanneer zij het aankan.
Jij wilt tenslotte ook verder met je leven.

Voor de rest zou ik de winkel en haar proberen te mijden. Toch de eerste maanden.
Stel jezelf de vraag : waarom wil je naar die winkel.
Omdat de andere winkels te ver zijn : dan beperk je je winkelen in die winkel zo veel mogelijk
Omdat je haar wilt zien : blijf er weg tot ze zelf met je contact opneemt

Ze kunnen u de toegang tot de winkel niet ontzeggen wanneer u uw bezoeken tot die winkel beperkt.

PS. Het spijt me dat u diet overkomt. Veel sterkte!

edje
Topic Starter
Berichten: 6

#10 , 28 jun 2012 14:03

Neen ze wil gewoon mijn huis thats all dus zonder huwelijkscontract.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#11 , 28 jun 2012 14:06

.
Laatst gewijzigd door de reden op 29 jun 2012 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

edje
Topic Starter
Berichten: 6

#12 , 28 jun 2012 16:38

woonden nog niet samen ,ik ben 9jaar geleden gescheiden en heb mijn ex moeten uitbetalen ivm huis.

Franciscus
Berichten: 38607

#13 , 28 jun 2012 17:57

In principe is de winkel een werkplaats voor uw ex.
De werkgever kan u de toegang verbieden gezien u daar niet werkt.
Echter het is ook een openbare of voor het publiek toegankelijke ruimte. Daar heeft de eigenaar ook de mogelijkheid ( zonder te discrimineren) personen te weigeren. Zeker als deze voor overlast kunnen zorgen.
Politie zal vermoedelijk gezien er heisa was iets in die richting gezegd hebben.

Waar ik werkte was er aan de balie (voor het publiek toegankelijke ruimte) ook een persoon heisa maken inzake een van mijn medewerkers.
Wilde het gebouw niet verlaten ... politie laten tussenkomen (waren vlug ter plaatse) en persoon is buitengezet. Met vriendelijk verzoek privé zaken op te lossen in de privé sfeer maar niet in het gebouw of op het terrein.
Politie kan in het kader van hun bestuurlijke opdracht bepaalde maatregelen treffen tot zelfs iemand aanhouden en voor een termijn van max 12 uur opsluiten. Dit op bevel van een officier van bestuurlijke politie (commissaris of hoger) die daarvoor wettelijk bevoegd is. Politie dient daarvan wel de burgemeester in kennis te stellen.

edje
Topic Starter
Berichten: 6

#14 , 28 jun 2012 18:16

Franciscus ,ik begrijp je volledig als je het hebt over een persoon die heisa in de winkel komt maken maar dat is hier zeer zeker niet het geval.
Ik ben er gewoon gaan winkelen (woon alleen met 3 kinderen) en was ook nooit van plan om heisa te gaan maken dus er is nooit ook maar iets geweest in de winkel daarom vind ik het vreemd dat ze mij de toegang weigeren.

Franciscus
Berichten: 38607

#15 , 28 jun 2012 20:02

Indien daar niets gebeurd is .... kan de winkel u (in principe) ook niet verbieden om binnen te komen.
Als U daar toch binnen wil zou ik toch eerst eens met de zaakvoerder praten ...
Hem vragen op basis van welke wet hij/zij u de toegang zouden verbieden...
Indien zij u niet binnen willen daar akte van nemen... hen vragen dat op papier aan u te overhandigen.
Let wel ALS u binnen problemen veroorzaakt dan kunnen ze de politie verwittigen.

Terug naar “Consumenten Koop”