Elektriciteit vraagje

thetruthhurts
Topic Starter
Berichten: 13

Elektriciteit vraagje

#1 , 20 jun 2012 17:48

Beste forumleden

Onlangs viel plots de elektriciteit uit voor ong. 3 uren bij alle bewoners van mijn straat inclusief mijzelf. Op het moment dat de elektriciteit uit viel stond mijn computer aan en was ik bezig met een paar documenten bij te werken. Alle aanpassingen zijn verloren gegaan maar dat kan nu nog snel ingehaald worden maar sinds dat die elektriciteit is uitgevallen start mijn computer veel trager en loopt de computer soms vast. Dit gebeurde hier niet voor dus het is echt na het plotse uitvallen van de elektriciteit. Ik heb dit al aan een paar mensen rondgevraagd en het is wel degelijk mogelijk dat een computer van een elektriciteitssprong plotseling problemen krijgt. Kan ik hiervoor een schadevergoeding vragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

thetruthhurts
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 20 jun 2012 20:32

Aan de leverancier van de elektriciteit

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 20 jun 2012 21:11

Als u kan bewijzen dat u schade heeft, en deze het gevolg is van die onderbreking, kan u een schadevergoeding eisen bij de netbeheerder.

katwezel
Berichten: 375

#5 , 21 jun 2012 15:24

onderbrekingen zijn meestal contractueel voorzien , dus er zal niets te halen zijn bij je leverancier ; off topic kan ik je wel de raad geven om even naar systeemherstel te gaan in je pc en een recover van een datum aan te duiden van voor de spanningsuitval , waarschijnlijk werkt je pc dan terug goed

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 21 jun 2012 15:25

Soms gaat een onderbreking gepaard met een stroompiek, en dat is niet contractueel voorzien. Als je dan schade hebt, kan je deze vergoed zien.

Franciscus
Berichten: 38739

#7 , 21 jun 2012 15:33

U kan uw stopcontacten voorzien van een overspanningsbeveiliging.
Zeker die voor uw PC

thetruthhurts
Topic Starter
Berichten: 13

#8 , 22 jun 2012 04:49

Bedankt voor de reacties

Terug naar “Consumenten Koop”