video verhuring aan minderjarigen

digiboy
Topic Starter
Berichten: 3

video verhuring aan minderjarigen

#1 , 13 mar 2007 14:00

Onlangs 10 februari 2007kreeg mijn vrouw een telefoon van een videoverhuurzaak die beweerde dat mijn zoon nog een openstaande factuur had voor het laattijdig terugbezorgen van een uitgeleende video. Men voegde eraan toe dat de video wel degelijk was terugbezorgd op de gebruikelijke wijze : zijnde een metalen box waarin 24/24 video's kunnen gedeponeerd worden.
Het ging om een factuur van 2002. Door de intresten bedroeg dit bedrag 200?.
Er werd een herinnering gestuurd in 2002 naar mijn minderjarige zoon.

Ik stel mij volgende vragen :

Wat voor en boekhouding heeft deze firma dat pas nu ontdekt wordt dat er een rekening niet betaald werd. (wel erg handig eerst de factuur laten oplopen en daarna reageren.)
Moet deze factuur wel betaald worden.
Als ouder weet je niet dat je kinderen lid zijn.
Moet deze handelaar geen toestemming van de ouders hebben vooraleer hij een kind lid maakt dat juridisch gezien onbekwaam is een geen inkomsten heeft.
Moet hij niet regelmatig een herinnering sturen (ik dacht maandelijks) om er op te wijzen dat er nog een saldo is.
Ik heb n,og nooit een brief gezien van deze firma ("Movie Max").

Tot wie kan ik mij wenden ?

Met dank voor de reacties !

digiboy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 13 mar 2007 16:12

Beste,

Een factuur heeft een verjaringstermijn van 10 jaar.
Met uitzondering van:

-6 maanden voor hotel- en restaurantrekeningen;
-1 jaar voor deurwaarderskosten;
-2 jaar voor medische kosten;
-5 jaar voor advocaatkosten.

Indien niet binnen de gestelde termijn wordt betaald, kan de verkoper of de dienstverstrekker verwijlinteresten aanrekenen, zelfs al wordt in de algemene voorwaarden geen enkele schadevergoeding bepaald.

Iemand kan maar een over??nkomst sluiten op de leeftijd van 18 jaar.Jonger dan 18 kan iemand een over??nkomst afsluiten mits schriftelijke toestemming van de ouders of wettelijke voogd.
Zoniet wordt de over??nkomst als niet bestaande geacht.

Dacht ik.
Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”