Enkele maanden geleden is mijn Macbook Pro defect gegaan, na er zelf wat aan te sleutelen en via raad van verschillende fora het een en ander te proberen ben ik er niet in geslaagd hem weer aan de praat te krijgen. Na de aankoop van een nieuw toestel had ik besloten om hem te verkopen. Tot mijn verbazing was de vraag veel groter dan verwacht. Na een aantal dagen onderhandelen met verschillende personen is hij verkocht voor 425euro. Dit aan een bedrijfje in Nederland dat Mac's recycleert. De berichten zowel via telefoon en via e-mail zijn altijd vlot verlopen. Dus ik had hier wel vertrouwen in. Hij had het toestel ook dringend nodig voor een reparatie en wou daarom zo'n hoge prijs geven.
Als de verkoop gesloten was krijg ik van de persoon een e-mail met een bevestiging van de aankoop en de melding dat de betaling na ontvangst zal plaatsvinden. In eerste instantie is dat iets waar ik niet echt happig op ben maar gezien de positieve reacties op enkele fora ben ik hier toch maar op in gegaan. Het toestel werd verzonden (16mei) en is daar rond de 21e aangekomen. Op 24mei heb ik hem gecontacteerd om eens na te vragen of hij het toestel ontvangen heeft waarop hij bevestigend geantwoord heeft. In dit bericht zei hij ook dat hij een weekje op verlof ging.. Ondertussen heb ik hem nog enkele malen gecontacteerd en sinds hij terug uit verlof is krijg ik dan enkel berichten terug met als inhoud dat hij het druk heeft en hij het zo snel mogelijk gaat bekijken.
Persoonlijk vind ik 425euro niet weinig geld dus vroeg ik me af of je hier als verkoper iets aan kan doen? We zijn ondertussen 11juni.. In het 'contract' staat in dat de betaling ongeveer 5dagen na ontvangst gebeurd.. Ongeveer..
Alvast bedankt voor het lezen!

Mvg
BananaRaw