Verplichte levering na betaling
Geplaatst: 07 jun 2012 08:32
Beste forumleden,
Ik heb onlangs een online bestelling uitgevoerd voor een TV-toestel op Vandeborre.be.
Dit toestel stond zeer laag geprijsd (waarchijnlijk foutje), maar ik ging er van uit dat het een stunt-promo was.
Daarna kon ik een leverdatum selecteren en heb onmiddelijk via creditcard (Mastercard) online betaald.
De betaling is geaccepteerd door Vandenborre.
Omdat het toestel nog niet geleverd is en de afgesproken leverdatum reeds is overschreden, heb ik , via e-mail, aan Vandenborre, de vraag gesteld wat er aan de hand is en waarom mijn TV-toestel niet is geleverd op de afgesproken datum.
Vervolgens heeft men mij geantwoord dat de levering wordt geannuleerd vanwege een foute prijs op hun webshop.
Mijn betaling is echter door hen geaccepteerd (ze vragen zelfs niet hoe ze dit bedrag kunnen terugbetalen).
Mijn vraag: Is de leevrancier verplicht om de goederen te leveren indien hij de betaling heeft geaccepteerd, of is er voor leveranciers ook zoiets als een "bedenktermijn" waarbinnen ze de levering kunnen annuleren.
Indien anulatie door de leverancier na acceptatie van betaling nog mogelijk is, dienen ze dit dan via een aangetekend schrijven uit te voeren en wat is de wettelijke termijn hiervan?
... en hoe zit het met de uitgevoerde betaling in dat geval?
Ik veronderstel dat ik recht heb om mijn centjes terug te krijgen.
Alvast bedankt,
Regi Robert
e-mail: regi_robert@hotmail.com
Ik heb onlangs een online bestelling uitgevoerd voor een TV-toestel op Vandeborre.be.
Dit toestel stond zeer laag geprijsd (waarchijnlijk foutje), maar ik ging er van uit dat het een stunt-promo was.
Daarna kon ik een leverdatum selecteren en heb onmiddelijk via creditcard (Mastercard) online betaald.
De betaling is geaccepteerd door Vandenborre.
Omdat het toestel nog niet geleverd is en de afgesproken leverdatum reeds is overschreden, heb ik , via e-mail, aan Vandenborre, de vraag gesteld wat er aan de hand is en waarom mijn TV-toestel niet is geleverd op de afgesproken datum.
Vervolgens heeft men mij geantwoord dat de levering wordt geannuleerd vanwege een foute prijs op hun webshop.
Mijn betaling is echter door hen geaccepteerd (ze vragen zelfs niet hoe ze dit bedrag kunnen terugbetalen).
Mijn vraag: Is de leevrancier verplicht om de goederen te leveren indien hij de betaling heeft geaccepteerd, of is er voor leveranciers ook zoiets als een "bedenktermijn" waarbinnen ze de levering kunnen annuleren.
Indien anulatie door de leverancier na acceptatie van betaling nog mogelijk is, dienen ze dit dan via een aangetekend schrijven uit te voeren en wat is de wettelijke termijn hiervan?
... en hoe zit het met de uitgevoerde betaling in dat geval?
Ik veronderstel dat ik recht heb om mijn centjes terug te krijgen.
Alvast bedankt,
Regi Robert
e-mail: regi_robert@hotmail.com