Verkoop brommer tussen particulieren

daymar
Topic Starter
Berichten: 2

Verkoop brommer tussen particulieren

#1 , 11 mar 2007 08:50

Hallo ik heb mijn tweedehandsbrommer (als particulier) verkocht aan een andere particulier. Een week na verkoop komt hij terug en beweert hij dat de brommer niet in orde is en te snel rijdt. Ik had een ring in de uitlaat gemonteerd voor de verkoop... maar hij beweert van niet. Nu dreigt hij ermee om een klacht neer te leggen tegen mij. Hij gaat de eventuele gebreken laten constateren door een handelaar. Kan hij mij iets doen er is geen papier getekend bij de verkoop maar dat is toch niet verplicht? grts

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
daymar
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 12 mar 2007 16:55

niemand een suggestie of mening?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 14 mar 2007 10:16

?Art.1642.De verkoper moet niet instaan voor de gebreken die ZICHTBAAR zijn en die de koper zelf heeft kunnen waarnemen.?(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”