waarborg bij stroomleverancier

molius
Topic Starter

waarborg bij stroomleverancier

#1 , 29 mei 2012 01:36

hallo,

Beste forumgenoten, ik ben nieuw hier en dit forum heeft al veel vragen voor me opgelost met het zoeken. Nu heb ik zelf een vraagje.
3 Jaar geleden ben ik naar Antwerpen verhuisd naar een huurhuis. Was vroeger ook klant bij X en nu nog steeds maar met de veranderingen dat je mag overschakelen naar een andere energie leverancier wil ik toch iets weten. Oke, vroeger ook wel eens een factuur te laat betaald en ze hebben met toen een waarborg aangerekend van 250 euro. Nu heb ik steeds men rekeningen betaald doch af en toe 1 dag te laat. Hun wet is 2 jaar correct betalen, waarborg terug. Nu wil ik overschakelen naar een goedkopere leverancier en dan is mijn vraag, waar gaat men waarborg naartoe? Voor hun, terug gestort op mijn rekening, ... of ben ik ze gewoon kwijt. Graag advies hierover. Hoor het graag van jullie. Dank bij voorbaat!

[naam leverancier verwijderd: Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 mei 2012 10:25

Als u op het einde van de overeenkomst geen schulden meer hebt bij de nutsvoorziening zijn zij verplicht u deze waarborg terug te storten.

Leki

#3 , 07 jun 2012 12:09

Beste Molius,
Toevallig heb ik onlangs hetzelfde voorgehad!
Ik was in verbouwingen en voor zowel elektriciteit en aardgas werd een minimumverbruik aangerekend, omdat ik er niet woonde controleerde ik niet dagelijks mijn post waardoor ik een factuur ook wel eens uit het oog verloor.
Om een lang verhaal kort te maken, ik kon de waarborg ten vroegste in 2013 terugvragen.
Ik heb contact opgenomen met de ombudsdienst voor energie en een kleine 3 weken terug is de waarborg mij teruggestort, zonder veel uitleg! Blijkbaar stonden ze dan toch niet zo sterk in hun schoenen...

Ook ik ben nu aan het kijken om naar een andere leverancier over te stappen...

mvg

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”