Afstand doen van wettelijke garantie mogelijk?

janl
Topic Starter

Afstand doen van wettelijke garantie mogelijk?

#1 , 23 mei 2012 11:52

Een vraag ivm wettelijke garantie. Wij hebben onlangs onze garagepoort laten herstellen, die werd oorspronkelijk geplaatst in juni 2010, dus momenteel nog binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar.

De firma stuurt nu echter een factuur (enkel voor verplaatsingskosten en werkuren). Ik dacht dat dit binnen de wettelijke garantie zou vallen. De firma beweert nu dat ik door het tekenen van de offerte voor de garagepoort mij akkoord heb verklaard met hun garantievoorwaarden die daarop vermeld staan (met name: "omniumgarantie" het eerste jaar, tweede jaar enkel onderdelen in de garantie, werkuren en verplaatsingkosten niet).

Klopt dit? Kan een firma onder de wettelijke garantie uit als de consument door het tekenen van de offerte zich akkoord verklaard met de garantievoorwaarden van de firma?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 23 mei 2012 15:46

.
Laatst gewijzigd door VDG2 op 23 mei 2012 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Lightning

#3 , 23 mei 2012 16:02

Garagepoort is onroerend door bestemming en valt niet onder de garantiewetgeving voor consumptiegoederen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”