#2 , 12 mei 2012 15:38
indien u meent dat u nooit akkoord ging met een verlenging, dan betwist u de opzegvergoeding en vraagt u kpn te bewijzen dat u zich hebt verlengt, of tenminste te bewijzen indien u telefonisch zou hebben verlengd, dmv een schriftelijke bevestiging. Nu u spreekt van "wel eens een bericht daarvan gekregen". Als u dit zou melden, dan geeft u hen eigenlijk toe de bevestiging van de verlenging te hebben ontvangen, terwijl u zelf geen bewijs hebt van de brief die u terugstuurde dat u geen nieuw contract wou. Daarom meld u in uw betwisting misschien in eerste instantie beter niets hierover, tenzij u brief destijds aangetekend was.
Operatoren hebben de neiging hier volhardend mee om te gaan en u trachtten te doen geloven dat het simpelweg betalen van de factuur waar melding werd gemaakt van een nieuw kontrakt of verlenging zou volstaan maar laat u niet intimideren in dat geval. Gerechtelijk zal een operator geen garantie tot winst hebben indien het geen administratieve bewijzen kan voorleggen als de klant blijft beweren nooit te zijn akkoord gegaan, ook al is mondeling verlenging toegestaan.