op zeggen van telefoon

Theo1947
Topic Starter
Berichten: 1

op zeggen van telefoon

#1 , 12 mei 2012 14:39

Ik heb KPN op ge zegd met ingang van 1 februari 2012 en nu krijg ik een eind afrekening van € 287,45 ivm een kontrakt mij niet bekend heb wel eens een bericht daarvan gekregen maar terug gestuurd dat ik geen kontrakt wou. wat nu
Laatst gewijzigd door Theo1947 op 12 mei 2012 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
daboytommy
Berichten: 49

#2 , 12 mei 2012 15:38

indien u meent dat u nooit akkoord ging met een verlenging, dan betwist u de opzegvergoeding en vraagt u kpn te bewijzen dat u zich hebt verlengt, of tenminste te bewijzen indien u telefonisch zou hebben verlengd, dmv een schriftelijke bevestiging. Nu u spreekt van "wel eens een bericht daarvan gekregen". Als u dit zou melden, dan geeft u hen eigenlijk toe de bevestiging van de verlenging te hebben ontvangen, terwijl u zelf geen bewijs hebt van de brief die u terugstuurde dat u geen nieuw contract wou. Daarom meld u in uw betwisting misschien in eerste instantie beter niets hierover, tenzij u brief destijds aangetekend was.

Operatoren hebben de neiging hier volhardend mee om te gaan en u trachtten te doen geloven dat het simpelweg betalen van de factuur waar melding werd gemaakt van een nieuw kontrakt of verlenging zou volstaan maar laat u niet intimideren in dat geval. Gerechtelijk zal een operator geen garantie tot winst hebben indien het geen administratieve bewijzen kan voorleggen als de klant blijft beweren nooit te zijn akkoord gegaan, ook al is mondeling verlenging toegestaan.

mava105
Berichten: 22865
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 mei 2012 16:33

Heb jij gedurende de laatse tijd nog gebruik gemaakt van dit contract? Indien ja, is er een contract.

Reclame

daboytommy
Berichten: 49

#4 , 12 mei 2012 16:42

mava, maar daarom niet met verlenging he, na de initiele contractsduur gaat je abonnement maandelijks opzegbaar worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 12 mei 2012 20:57

KPN is volgens mij (residentieel) niet actief in België. Best gaat u naar rechtenforum.nl

Terug naar “Consumenten Koop”