Plaatsing nieuwe ramen/deuren, nachtmerrie.

piglia
Topic Starter

Plaatsing nieuwe ramen/deuren, nachtmerrie.

#1 , 03 mei 2012 20:31

Bijna een jaar geleden heb ik de keuze gemaakt om in ons huis overal nieuwe ramen en deuren te plaatsen.
Na de werken bleek dat er bij sommige ramen kleine krassen op de frame zaten...

Ik heb dit toen gemeld aan de aannemer en die beloofde me dat deze ramen opnieuw zouden vervangen worden. Maar omdat de wachttijd van deze nieuwe ramen lang was, zei de aannemer me dat ik ondertussen al 3/4 van het totaalbedrag van de factuur moest betalen en dat hij me ging contacteren wanneer de bestelling binnen was.
Dit was toen geen enkel probleem voor mij, ik ging ervan uit dat als hij deze niet zou vervangen ik gewoon 1/4 van de som niet zou betalen, zo simpel is het.

Na 8 maanden nog altijd niets gehoord te hebben, krijg ik een rappel in de bus waarop staat dat ik nog 1/4 van het totaalbedrag moet betalen, wat toch wel een paar duizenden euro's bedraagt...

Kan de aannemer mij dwingen om deze som te betalen ookal is hij zijn belofte (mondeling) om het vervangen van de beschadigde ramen niet nagekomen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 03 mei 2012 21:08

Heeft u iets van bewijs dat de aannemer hierover is aangesproken?

piglia
Topic Starter

#3 , 03 mei 2012 21:34

Jammer genoeg niet.

Reclame

Turaki

#4 , 03 mei 2012 22:42

U moest bij de eerste factuur dit via een AS hebben gemeld, nu wordt het al moeilijker om te bewijzen dat de aannemer verantwoordelijk is voor de schade.

Stuur zo spoedig mogelijk een AS met beschrijving van de schade, beschrijving van uw mondelinge afspraak, en dat u wacht met het laatste deel van de betaling tot de schade hersteld is. Indien aannemer echter moeilijk doet, zal dit voor de rechtbank eindigen, en gaat u moeten verantwoorden waarom u zo lang heeft gewacht met dit schrijven.

piglia
Topic Starter

#5 , 03 mei 2012 22:59

Bedankt voor uw reactie Turaki,
heb zojuist een aangetekende brief verstuurd naar de aannemer waarin staat dat er beschadigingen/afspraken waren en dat ik niet betaal vooraleer alles in orde is.
Nog even afwachten dus...

Lanox
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 mei 2012 12:33

U moest bij de eerste factuur dit via een AS hebben gemeld, nu wordt het al moeilijker om te bewijzen dat de aannemer verantwoordelijk is voor de schade.
Ik denk niet dat de aannemer er zomaar tussenuit gaat kunnen muizen. Hij heeft immers ook 8 maanden gewacht voor een rappel van een onvolledig betaalde factuur.

Turaki

#7 , 04 mei 2012 14:01

Ik denk niet dat de aannemer er zomaar tussenuit gaat kunnen muizen. Hij heeft immers ook 8 maanden gewacht voor een rappel van een onvolledig betaalde factuur.
Verjaringstermijn voor schuldvorderingen is 10 jaar. Aannemer had dus gerust nog langer kunnen wachten zonder problemen, daar hij kan bewijzen dat er een contract is, en de bijbehorende factuur nog niet voldaan.

Terug naar “Consumenten Koop”