Pagina 1 van 1

Diefstal/Mobistar

Geplaatst: 17 apr 2012 14:03
door stefaan_v
Een tweetal weken geleden werd de GSM van een kennis gestolen. Hierna blokkeerde ze onmiddellijk haar GSM bij Mobistar.
Ze heeft nu een factuur gekregen voor €280, met gesprekken naar Algerije en Spanje. Deze gesprekken werden gevoerd nadat haar GSM gebokkeerd was, volgens Mobistar duurt het 24 uur alvorens een GSM geblokkeerd is, en zijn ze dan ook niet verantwoordelijk voor dit.

Pittig detail: ze kocht haar een nieuwe GSM, en schakelde over naar Base. Mobistar zei ook dat ze haar niet verder konden helpen omdat ze geen klant meer was.

Heeft Mobistar dan echt 24 uur de tijd om een GSM te blokkeren?

Re: Diefstal/Mobistar

Geplaatst: 17 apr 2012 15:15
door Franciscus
PV opgesteld door politie?
Ombudsdienst telecommunicatiehttp://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Diefstal/Mobistar

Geplaatst: 23 apr 2012 16:37
door daboytommy
behoudens vertragingen op het netwerk gebeurd een blokkering vrijwel onmiddellijk, zeker geen 24!
Bovendien hebt u tijdig aangifte gedaan om te blokkeren, dus zeker niet bij neerleggen

Re: Diefstal/Mobistar

Geplaatst: 23 apr 2012 17:05
door Franciscus
Bij mijn weten als u aangifte gaat doen bij de politie is hun eerste vraag al geblokkeerd?
Ze laten u dadelijk zelfs voor er een letter op papier wordt gezet bellen naar het speciaal nr.
Daarna wordt er door hen naar uw nummer gebeld (procedure).
Alls het nr van politie ook nog VOOR de andere nummers staat heeft de telecom totaal geen enkele poot meer om op te staan.