Eurromex rechtsbijstand

JorisVanMeensel
Topic Starter

Eurromex rechtsbijstand

#1 , 10 apr 2012 15:29

Ik heb een vraagje over de aankoop van een GSM via de vennootschap. Ik koop een GSM via de vennootschap om bereikbaar te zijn, het doel van de vennootschap is niet het handelen in GSM's, maar iets totaal anders. Heeft de vennootschap dan ook niet gehandeld als consument? Zelf probeerde ik via de FOD economie website terug te vinden wat de wetgeving is die geldt bij een aankoop van een GSM (dus vennootschap tot vennootschap) maar er is alleen maar consumenten wetgeving te vinden. In mijn geval ben ik verzekerd bij Euromex voor geschillen maar vermits de vennootschap de GSM heeft aangekocht, wil Euromex niet tussen komen. Mijn advocaat zegt nochtans dat een vennootschap wel degelijk als consument gehandeld heeft. Eerlijk gezegd, kan ik hier nergens wetgeving of regels over terug vinden. Als iemand weet heeft van de juiste wet of regel dan hoor ik het graag. Dank bij voorbaat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2012 17:11

En wat is de vraag?
Van wie is de vennootschap?
Bent u de persoon die gemachtigd is de firma te binden?
Wat zijn de contractuele voorwaarden.
En neen de specifieke wetgeving inzake PARTICULIEREN is niet van toepassing op RECHTSPERSONEN.
Van toepassing is het burgerlijk wetboek, de handelswetgeving, enz......

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”