online bestelling niet ontvangen, zogezegd afgeleverd

T1000
Topic Starter

online bestelling niet ontvangen, zogezegd afgeleverd

#1 , 06 apr 2012 13:45

Beste,

ik zit met volgende vervelende situatie:
ik heb op 20/03/2012 via een 1-dagsaanbiedingssite een online bestelling gedaan en betaald met VISA. Op 23/03/2012 krijg ik een email dat het pakket verstuurd is. Ik heb het pakket nog steeds niet ontvangen, dus heb ik contact opgenomen met de aanbiedingssite. Het pakket zou opgestuurd zijn via TNT.
Blijkbaar is het pakket zogezegd afgeleverd (via een packet-trace), en ze hebben me de handtekening doorgemaild.
Uiteraard is dit een losse kribbel en dus een frauduleuze handtekening.
Voor hen is echter de zaak afgesloten omdat zij 'bevestiging' gekregen hebben van TNT dat het pakket afgeleverd is.

Ook is er nooit enig briefje in de brievenbus achtergelaten dat er een pakket zou zijn afgeleverd bij de buren bijvoorbeeld, of poging tot aflevering.

Wat nu? Kunnen jullie me adviseren wat ik best zou doen?
Indien ik klacht neerleg, is dat dan bij de aanbiedingssite, of bij het leveringsbedrijf?

Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 06 apr 2012 13:48

de website waarop de bestelling is gedaan, was deze belgisch?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

T1000
Topic Starter

#3 , 06 apr 2012 13:53

Ja, het was op een Belgische website.
Ik geloof wel dat het een Nederlands bedrijf is, maar het is wel degelijk geboekt via een .be site.

Reclame

Turaki

#4 , 06 apr 2012 14:19

Klacht tegen aanbiedingssite, zij zijn verantwoordelijk tot aan de levering.

T1000
Topic Starter

#5 , 06 apr 2012 14:19

Hartelijk dank voor de info!
Echter, zij verschuilen zich achter het feit dat het pakket afgeleverd is, want ze kunnen het 'bewijzen' met de handtekening die niet van mij is.
Ik heb hen nu ook gevraagd om, als afzender, bij de de pakjesdienst een onderzoek te laten starten naar wat er met het pakketje is gebeurd. Anders dien ik klacht in.

Via welke instantie zou ik die klacht indienen? Via de site van de overheid (http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... ine_klacht" onclick="window.open(this.href);return false;), of andere?

Fore

#6 , 06 apr 2012 21:57

Bij de politie klacht neerleggen voor identiteitsdiefstal
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Turaki

#7 , 07 apr 2012 00:05

U weerlegt dat de getoonde handtekening van u is, via een (met uw eigen handtekening) getekend AS.
Heeft u bij uw familiale rechtsbijstand? Soms komen die ook tussen in consumentenzaken.

Terug naar “Consumenten Koop”