onterechte bevestiging op Nederlandse veilingsite

eemvr
Topic Starter

onterechte bevestiging op Nederlandse veilingsite

#1 , 03 apr 2012 23:22

Op 23 maart jl ontvang ik een mail met de felicitaties dat ik een Nederlandse veiling heb gewonnen voor 3 dagen Wenen aan 100 euro. Alleen heb ik geen bod uitgebracht en ben ik ook niet geïnteresseerd in de aanbieding.
Ik neem contact op met de klantendienst, die me vertelt dat er wel degelijk een bod is uitgebracht onder mijn account en dat ik de bieding enkel kan annuleren door betaling van €25,00. Uiteraard gaat dit voor mij te ver: ik heb geen bod gedaan en kan enkel annuleren door te betalen? Ik heb intussen wel wat heen en weer ge-emaild, maar ze refereren steeds naar de annulatieclausule. Intussen heb ik een betalingsherinnering gekregen.

Wat zijn mijn rechten? Hoe kan ik hierop reageren?

Vriendelijke groet,

Erwin

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 04 apr 2012 00:44

Dit is een klassieke scamtruc.
(1) ZEKER niet betalen
(2) Klacht neerleggen bij economische inspectie voor poging tot oplichting. Eventueel de firma aanschrijven dat u de klacht enkel laat vallen als zij u schriftelijk bevestigen dat u hen niets schuldig bent.
(3) Als de firma toch dreigt de zaak aanhangig te maken bij de rechter... laat ze maar eens bewijzen dat u geboden hebt (IP nummers worden bewaard). Als u recht in uw schoenen staat dan heeft de firma geen poot om op te staan.

Purple

#3 , 04 apr 2012 11:04

Ik had enkele jaren geleden iets soortgelijks voor.

Een prijsberekening (geen boeking) maken online en altijd op hetzelfde moment een foutmelding krijgen. Nog geen namen of andere persoonlijke gegevens ingevuld.
Een mail gestuurd voor verdere info. (in deze mail stond wel mijn naam en telefoonnr.
Antwoord was dat zij geen problemen ondervonden met de site en dat ik het opnieuw moest proberen of hun per mail een boeking overmaken.

We zijn "op een ander" gegaan.

Enkele maanden later telefoon om te zeggen dat we de vorige week niet waren kwamen opdagen. Boete was 90% van het totaalbedrag.
Kan U mij deze boeking voorleggen?? => Nee ==> Opgelost :)

Reclame

fendtje

#4 , 04 apr 2012 19:46

Dit zeker melden bij ECC.

Terug naar “Consumenten Koop”