verkoop 2dehands wagen

shagger
Topic Starter

verkoop 2dehands wagen

#1 , 31 mar 2012 15:34

hallo allemaal,
ik zit al enige tijd met wat problemen,
ik heb vorig jaar in juni mijn auto verkocht zonder keuring,
wat ook vermeld staat op het verkoopsfactuur en heb hiervoor 500€ minder aangerekend,
er was geen car-pass bij omwille ik niets afwist van de nieuwe wet..

het volgende probleem is nu,

2 weken na de verkoop kwam de koper af dat er vanalles stuk was en dergelijke
dus ik ook voor de minste problemen alles aangekocht dat hij nodig had weliswaar zonder facturen omdat alles
2dehands was en in afbraakcenter.. of dit al stuk was wist ik niet bij de verkoop
maar ik wist wel dat hij er zonder inschrijving en verzekering mee rondreed,
hij is zelfs tegengehouden door de politie hiervoor en reed sinds enkele weken terug nog steeds zo rond..

hij heeft inmiddelels al een ongeval gehad met de wagen en is gaan lopen omdat hij met niets in orde was
en enkele weken terug heeft hij de motor opgeblazen..

om even terug te komen op het begin een 5tal weken na de verkoop (terwijl hij al vannales had uitgestoken met de wagen)
is hij naar de keuring geweest maar geraakte er toen niet door omwille de achteras gescheurd was waarbij ik vermoed
dat dit gebeurt is door het ongeval en het wilde rijgedrag..
heb nog mee gezorgt dat hij de wagen kon laten herstellen in een garage
waar hij de auto gewoon gaan halen is zonder betalen..

nu na al die zorgen en voorvallen ligt hij elke dag 5 a 10 maal te bellen en smsen dat ik de wagen terug moet
nemen en anders ging hij mijn huis in brand steken enz enz

ik heb er al enkele malen de politie bijgehaald maar tevergeefs..

nu komt hij ook ineens af dat er geen car-pass bij was toen hij hem gekocht had
en heeft hij dit voorgetrokken met een rechtzaak.. dat ik hem moet terugnemen?

ondertussen heb ik al voor 1635€ kosten gedaan aan zijn wagen terwijl hij hem
gekocht had in de staat hij zich bevind en is de motor stuk, bumpers beschadigd en de achteras gescheurd
en dat ik er dan alle dreigingen en stalking bij moet nemen

wat kan ik hier verder aan doen want ik zie het echt niet meer zitten zo!!
hij bedreigd ook mij en men gezin,

alvast bedankt voor jullie aandacht!!

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 31 mar 2012 16:31

Als U verkocht hebt aan een particulier zonder keuring en zonder car-pass, heeft de koper het recht de ontbinding van de verkoop te eisen. Het afleveren van een recente car-pass is namelijk wettelijke verplichting.

sleper

#3 , 31 mar 2012 20:27

Wat als een zelfstandig garagist uw auto opkoopt ?Is dan ook car-passverplicht of keuring ?

Reclame

shagger
Topic Starter

#4 , 31 mar 2012 20:52

ook na zoveel maanden en voorvallen?
en de kosten die ik al gedaan heb eraan?
die dan allemaal niets hebben opgeleverd.. dan heeft hij mij opgelicht en dan nog dankzij de nieuwe wet?
mijn wagen is hier vertrokken in nieuwstaat en perfect in orde
en nu hij helemaal stuk is moet ik hem dan terug overnemen is dat niet wat makkelijk?
de car-pass van mijn laatste keuring was er wel bij? en we zijn samen naar de keuring toen geweest hij was er wel niet door
omwille de achterass dat hij voorgehad heeft maar
ik denk wel dat ze toen de car-pass ook aangepast hebben??

shagger
Topic Starter

#5 , 31 mar 2012 22:18

het dreigen word steeds erger en erger,
politie wil er niets aan doen omdat hij bekend is en ze er zelf bang van hebben..
heeft al enkele malen voor de deur gestaan, gebelt en gesmst dat hij
me zal vinden en dreigt met wapens en vrienden..

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 mar 2012 22:56

U kan in eender welk politiekantoor aangifte van (strafrechtelijke) bedreigingen doen.

shagger
Topic Starter

#7 , 31 mar 2012 23:04

U kan in eender welk politiekantoor aangifte van (strafrechtelijke) bedreigingen doen.
ik zal eens naar een ander kantoor gaan ipv deze gemeente dan
alvast bedankt!

mvg

shagger
Topic Starter

#8 , 01 apr 2012 22:55

graag nog hulp aub en meer uitleg?

mvg,

Drone

#9 , 01 apr 2012 22:58

buiten een klacht indienen kan u op de moment niet veel doen.

als hij nog eens voor uw deur staat en u word bedreigd, de 101 bellen, gesprekken worden daar opgenomen.

als hij meent benadeelt te zijn, dan dient hij de nodige juridische wegen te bewandelen, maar gelet op uw verhaal lijkt mij dat weinig waarschijnlijk.

Franciscus

#10 , 01 apr 2012 23:15

Klopt hij had onmiddellijk een AS moeten sturen.
Gezien hij zelf nog verder met de wagen heeft gereden... hoe gaat hij wat dan ook nog bewijzen.
Trouwens als ik goed heb gelezen zijn er van zijn escapades blijkbaar ook nogal wat PV's opgesteld...

shagger
Topic Starter

#11 , 02 apr 2012 00:10

hartelijk dank voor jullie vlotte reacties Drone en Franciscus
er zijn al enkele pv's opgemaakt enige tijd terug van bedreiging en stalking
alsook een pv in zijn richting omdat hij tegengehouden is zonder inschrijving (valse nr-plaat) en verzekering,
hij rijd al een 9 maanden zo rond met de wagen tot nu hij stuk is,
ondertussen weer een dreigtelefoon gekregen waar ik morgen mee naar de politie stap voor de zoveelste keer!

alvast bedankt!

Mvg,

Franciscus

#12 , 02 apr 2012 00:17

Valse nplt en verzekering?? De nplt was toch niet een kopie van de uwe?
dus dan heeft de politie dat voertuig met beslag gelegd wegens niet verzekerd?

Heeft hij de wagen wel ooit laten inschrijven?
U hebt ondertussen toch een andere wagen met dezelfde nummerplaat of uw nplt is gezien nieuw systeem binnengestuurd

shagger
Topic Starter

#13 , 02 apr 2012 00:28

Hij reed inderdaad met een kopie van mijn vorige nr-plaat rond
en met valse verzekeringspapieren op die nr-plaat verzekerd,
ik ben dit teweten gekomen omdat ze mij met men nieuwe wagen staande hadden gehouden
omdat er 2 voertuigen waren gesignaleerd met die nr-plaat, maar omdat ik met originele had (logo achteraan)
had ik geen problemen! Zijn wagen is toen geen beslag op gelegt waarom weet ik niet.. hij heeft hem zelfs tot thuis mogen rijden!
Hij zelf heeft de wagen nooit laten inschrijven de wagen heeft zelfs een rode keuringskaart omwille de achteras stuk is!

Franciscus

#14 , 02 apr 2012 09:29

Niet verzekerd en niet ingeschreven voertuig waar dan nog een vals document wordt voorgelegd ... voor reden een met beslag en vermoedelijk voor reden twee en drie niet meer vrij te geven zonder toestemming van het parket.
Heel raar.

sheepie

#15 , 02 apr 2012 11:00

Wat als een zelfstandig garagist uw auto opkoopt ?Is dan ook car-passverplicht of keuring ?
Neen, maar als de vakman de wagen aan een particulier doorverkoopt, dan weer wel... Meer info op http://www.car-pass.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat de TS betreft... vrees ik er een beetje voor, verkoop is niet wettelijk. Als de koper het voor de rechtbank brengt, dan vrees ik dat de rechter de verkoop zal ontbinden...

4. Wat zijn de gevolgen wanneer er geen CAR-PASS en/of
verkoopsdocument wordt afgeleverd bij de verkoop van een
tweedehandswagen?

Onder de punten 2 en 3 staat beschreven wanneer de verkoper een CAR-PASS moet afleveren
en een verkoopsdocument moet opstellen.

Wanneer niet wordt voldaan aan deze verplichtingen, kunnen de gevolgen verstrekkend zijn. De wetgeving voorziet immers dat de koper die geen CAR-PASS heeft gekregen, de ontbinding van de koopovereenkomst kan vragen. Wanneer hij zich daartoe tot de rechter wendt, zal
deze moeten besluiten tot de ontbinding van de koop.

De koop zal dus als onbestaande moeten worden beschouwd en de aankoopsom zal moeten
worden terugbetaald.

Dezelfde burgerrechterlijke sanctie bestaat wanneer het verkoopsdocument beschreven onder punt 3 in tegenstrijd met de wet niet werd afgeleverd, of wanneer het niet de verplichte
vermeldingen bevat.
bron http://www.car-pass.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Consumenten Koop”