Aankoop in Frankrijk...

typ110
Topic Starter

Aankoop in Frankrijk...

#1 , 29 mar 2012 19:03

Goeienavond,

Een vraagje over een aankoop in Frankrijk: een week geleden zag ik een motorfiets te koop staan op een gekende website in Frankrijk. Ik belde de man (een handelaar) om 9 uur 's morgens op en had er een aangenaam gesprek mee. Ik besloot telefonisch tot de aankoop over te gaan en de man vroeg me ter bevestiging om een voorschot via paypal te storten. Enkele uren later, om 12 uur om precies te zijn, heb ik dit dan ook gedaan. Ik vroeg hem via mail of hij het voorschot ontvangen had. Hij antwoorde positief en bevestigde de aankoop van de motor. Een uur later krijg ik opnieuw een mail van hem dat de motor aan iemand anders verkocht is en dat hij het voorschot terug zal storten.....Ik heb het voorschot wel terug gekregen maar ik voel me echt in mijn hemd gezet! Voor mij is een overeenkomst een overeenkomst.

Op mails antwoord hij niet meer, zou er juridisch een oplossing kunnen zijn gelet dat de handelaar een Fransman is?

bedankt voor jullie antwoorden!

Michel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 30 mar 2012 15:50

Ik heb het voorschot wel terug gekregen
Dan mag u volgens mij blij zijn en uw pollekes kussen. Zoals u het beschreef leek het me nl. op een klassieke scam-truc.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”