Garage voor de rechter slepen wegens nalatigheid?

Kiabiah
Topic Starter

Garage voor de rechter slepen wegens nalatigheid?

#1 , 28 mar 2012 15:19

Hallo iedereen

Alvast bedankt voor m'n verhaal te lezen en voor de eventuele reactie.

*Op 19 augustus 2010 wordt mijn nieuwe auto geleverd.

*In september 2010 knalt er een moto tegen mijn geparkeerd voertuig. Moto is total loss, bestuurder is gewond, olie, benzine en moto onderdelen liggen overal. Hij is uitgeschoven en is zijdelings tegen mijn linkerachterwiel/ achterbumper geknalt. Hij probeert hierop vluchtmisdrijf te plegen, maar de politie kan hem enkele uurtjes later vatten.

***garage acht het veilig om zo even rond te rijden... ik merk een geluid op...***

*In november 2010 wordt mijn auto hersteld; achterbumper, uitlaat, sleepoog, deel van ophanging worden vervangen en mijn wiel wordt gepolierd (stonden zwarte strepen op) Dit gebeurd bij de garage, samen met een expert. Ik heb geen bestek gezien en ik heb pas achteraf gezien dat de velg terug "proper" was.

***ik merk nog steeds dat geluid op tijdens het rijden**

*later in november 2010 laat ik mijn winterbanden steken en klaag ik over een "geluid" tijdens het rijden. Een bonkend geluid, constant tijdens het rijden. Maakt niet uit met welke band/velg ik rij, het geluid is er. Garage gaat er met rijden, vermeld het op de factuur, maar vind niets.

*Maart 2011 ik laat mijn zomerbanden en mijn verlagingsveren steken en zit nog steeds met dit "geluid". Wederom gaan ze met de wagen rijden, horen ze dit keer het geluid, maar kunnen ze het niet lokaliseren. Hun uitspraak: "wanneer er iets kapot is, zullen we het wel maken onder garantie".... op de factuur wordt dit weer vermeld (geluid is niet te lokaliseren)

*Later die maand krijg ik een boete van de politie in de bus... de garage heeft zo maar even 80 km/per uur in een zone 50 gereden. Mijn garage neemt deze boete aan (dat is inderdaad een baantje waar wij de auto's "testen" en waar ze regelmatig staan.)

**ondertussen blijf ik zitten met het geluid***

*Maart 2012: op eigen beweging ga ik naar Donckers voor een uitlijning, deze bleek hoog nodig te zijn... is nog nooit gebeurd. (had ik nogthans aan garage gevraagd na de verlagingsveren (maart 2011)) maar vonden zij niet nodig.(geldverspilling) Ook na het ongeval (september 2011) vonden zij dit niet nodig. Gevolg: vanvoor en rechtsachter was de uitlijning super slecht. Had ik nog langer gewacht, kon ik nieuw banden gaan halen, maar omdat ik weinig km's doe (15.000 kms per jaar) en afwissel met winterbanden, waren ze nog in orde.

*Maart 2012: vriend hoort het geluid en denkt aan lagerschade. Andere vriend stuurt me naar een andere dealer, die weten me te vertellen dat het geluid voortkomt van lagerschade of ophangingpoot die scheef staat. "mijn wiel zou een slag hebben"

Wat heb ik al gedaan:
- volgende week drop ik mijn wagen daar af voor een bestek op te laten maken, expert legt dan de schade vast.
- bestek ongeval september 2010 is aangevraagd en zou ik de komende dagen moeten ontvangen. (want heb eigenlijk geen idee wat ze toen met m'n ophanging hebben gedaan)

Wat hebben ze mij al gezegd (verzekering/garage):
*verzekering zegt dat ik het niet meer kan verhalen op het ongeval, omwille dat het al een anderhalf jaar geleden is.
*Mitsubishi garantie zal dit hoogstwaarschijnlijk ook niet aanvaarden (leg maar eens uit dat het wiel vanzichzelf schuin is gaan staan.)

Is het mogelijk dat ik mijn garage/expert hiervoor aansprakelijk hou?
DAS/Rechtsbijstand schat mijn kansen hier wel héél erg klein in.

Feit is: ik heb 2 facturen van mijn garage waarop het "geluid" vermeld is, maar ze hebben er niets mee gedaan. Dit is vastgesteld kort (zelfde maand) als mijn herstelling (november 2010)

Groetjes
het meisje dat niet voor de kosten wil opdraaien...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kiabiah
Topic Starter

#2 , 28 mar 2012 15:25

Dat begint al goed... staat bij het verkeerde subforum... snorry....

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”