Incassobureau

Georgina
Topic Starter

Incassobureau

#1 , 15 mar 2012 00:14

Heb een brief ontvangen van X dat ik binnen de 15 dagen 95,70 euro moet betalen voor een boek van reader's digist :?: Had telefonish gezegd dat ik geen boeken meer wil en toch hebben ze er een gestuurd, na een jaar zonder een maning sturen ze ineens een rekening, meer dan het dubbele natuurlijk. Heb ergens gelezen als je niets heb besteld je ook niets moet betalen, dus heb ik niet betaald, heb hen wel gebeld en gezegd dat ze hun boek bij mij mochten komen halen, maar dat ging niet want daar hadden ze geen dienst voor, maar mocht het op hun kosten terug sturen!!!Dat kost mij een half uur als ik geluk heb dat er niet veel volk staat, dus boek ligt nog in de kast .
Moet ik dat nu betalen of niet, heb niets getekend of besteld, heb nog van mensen gehoord die ook zo misleid zijn geweest en dan toch maar hebben betaald, maar vind het toch een brug te ver dat zulke firma's zo te werk gaan. :mrgreen:

[opgepast met namen op forum, lees regels:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 15 mar 2012 08:26

Waarschijnlijk staat in de AV van dit bedrijf (waar u ook mee akkoord bent gegaan) dat indien u niets besteld, zij u een boek mogen toesturen. U heeft waarschijnlijk ook geen bewijs (mail, bevestigingsbrief van bedrijf) van uw opzeg. In dat geval betaald u zo snel mogelijk uw originele schuld rechtstreeks aan dit bedrijf (dus zonder incassokosten), en zegt u hun diensten op op een bewijsbare wijze (mail met copie aan uzelf of AS).

Indien u wel bewijs heeft van uw opzeg, zou ik de brief van de incasso negeren (en mag u het boek kosteloos houden), maar ik vermoed dat u in de eerste situatie zit.

eylis

#3 , 15 mar 2012 08:56

Heeft Readers digest je ooit zomaar spontaan een boek toegestuurd of heb je ooit te kennen gegeven dat je wel een boek op proef wou ontvangen?
Want je zegt in je mail: dat je hen belde: "........Had telefonish gezegd dat ik geen boeken meer wil en toch hebben ze er een gestuurd......" Dat houdt volgens mij in dat je voordien wél boeken ontving, maar dat je geen schriftelijke opzeg hebt gedaan: alleen telefonisch.
Als in hun verkoopsvoorwaarden staat dat je opzeg schriftelijk moet gebeuren, moet je dat ook doen, vrees ik.

Reclame

Georgina
Topic Starter

#4 , 15 mar 2012 09:56

Ze hadden gezegd dat ik een gratis boek kreeg en als ik het niet goed vond moest ik bellen om te zeggen dat ik er geen meer wenste, stond nergens bij dat ik dat aangetekend moest doen. Ik had een abonnement genomen voor die kleine boekjes, maar nadien sturen ze van alles, gekoppeld met een tombela, ben dikwijls miljonair geweest!

Turaki

#5 , 15 mar 2012 10:08

Ah, dat veranderd de zaak. U bent ingegaan op een telefonisch aanbod om een gratis boek te krijgen, waarna u via telefoon ook kon melden dat u geen verdere zendingen meer wou?
Dus op papier geen contract (u heeft niets getekend), en u gedaan wat u telefonisch is medegedeeld.

In dit geval zou ik deze brief negeren, aan hen om te bewijzen dat u een contract heeft.

Georgina
Topic Starter

#6 , 15 mar 2012 10:20

Heeft Readers digest je ooit zomaar spontaan een boek toegestuurd of heb je ooit te kennen gegeven dat je wel een boek op proef wou ontvangen?
Want je zegt in je mail: dat je hen belde: "........Had telefonish gezegd dat ik geen boeken meer wil en toch hebben ze er een gestuurd......" Dat houdt volgens mij in dat je voordien wél boeken ontving, maar dat je geen schriftelijke opzeg hebt gedaan: alleen telefonisch.
Als in hun verkoopsvoorwaarden staat dat je opzeg schriftelijk moet gebeuren, moet je dat ook doen, vrees ik.
Ik ontving een boek die gratis was en als ik niet tevreden was moest ik gewoon een telefoontje geven om te zeggen dat ik geen meer moest hebben, maar voor ik belde (zelfde dag nog toen ik het boek kreeg) hadden ze al een boek klaar liggen om te verzenden, vind ik wel straf. Maar zal maar betalen voor er nog meer bijkomt.

Neen zij hebben reklaam gestuurd met de melding dat ze een gratis boek zouden opsturen en als ik het volgende niet meer wenste voldeed een telefoontje, wat niet klopt want volgende lag al klaar, heb nog mensen horen zeggen dat ze ook zo gefopt zijn of bedrogen.

Turaki

#7 , 15 mar 2012 12:05

Neen zij hebben reklaam gestuurd met de melding dat ze een gratis boek zouden opsturen en als ik het volgende niet meer wenste voldeed een telefoontje, wat niet klopt want volgende lag al klaar, heb nog mensen horen zeggen dat ze ook zo gefopt zijn of bedrogen.
Wat heeft u moeten doen om dat gratis boek te ontvangen? Heeft u iets getekend en opgestuurd?

Georgina
Topic Starter

#8 , 15 mar 2012 12:31

Neen zover ik mij kan herrinneren heb ik niets getekend, het is ook al zolang geleden, in ieder geval zal ik nooit meer in zoiets dat je gratis krijgt nog trappen, had niet gedacht dat ik zulke problemen mee zou hebben.
Weet echt niet meer wat doen betalen om nog meer miserie te vermijden, maar 100 euro bijna is ook niet niks en ben juist uit het ziekenhuis , geopereerd aan een hersentumor , het word mij allemaal een beetje te veel
Toch bedankt iedereen om mij te willen helpen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 mar 2012 16:08

Hen gewoon aangetekend aanschrijven en rekening betwisten. Vragen dat zij u kopie van het door u ondertekende stuk laten geworden als bewijs dat je iets hebt besteld. dat bij ontbreken ervan u NIETS zal betalen, en dat als ze hun boek terugwillen ze zelf de verzendigenskosten zullen moeten betalen.

Terug naar “Consumenten Koop”