Mondelinge koopovereenkomst

Tmespreu
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Mondelinge koopovereenkomst

#1 , 14 mar 2012 17:33

Beste iedereen,

Een tijd geleden werd ons huis verkocht.
Er hingen/hangen gordijnen in dit huis en er werd met de kopers overeengekomen om deze gordijnen ook over te kopen

Er werd dus een mondelinge koopovereenkomst gesloten voor de prijs van 150€.
(Wij hebben de gordijnen laten hangen, de kopers zouden de 150€ betalen na de notariele formaliteiten).

Zij hebben dit niet gedaan, excuses edm...
Zo blijven ze een tijd lang excuses opwerpen om uitstel te krijgen..

Ik heb hun reeds per AS als gewone brief in gebreke gesteld (zonder resultaat).

Aangezien dit allemaal geen resultaat gaf heb ik hen opgeroepen in minnelijke schikking. Ik vrees echter dat ze niet zullen opdagen (waarom zouden ze dit wel doen?)

Wat kan ik hierna nog doen?
(Ik weet dagvaarden edm, maar het moet het 'waard' zijn)
(Ik weet ook heel goed dat het niet slim is om geen schriftelijke ovk opgesteld te hebben, maar die mensen kopen uw huis, dus je denkt wel dat ze te vertrouwen zijn)

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 14 mar 2012 19:31

Als je vraagt of wij het waard vinden om nog verdere stappen te ondernemen... Ik alvast niet.

Turaki

#3 , 14 mar 2012 19:35

Het feit dat men niet reageert op uw AS, vormt op zijn minst begin van bewijs van overeenkomst. Enige andere communicatie (mail, SMS, ...) kan ook helpen. Indien u dagvaard, niet vergeten het rolrecht (ong 36€, als ik mij niet vergis) ook terug te vragen.

Of het u dit waart is, moet u zelf oordelen.

Reclame

Tmespreu
Topic Starter

#4 , 14 mar 2012 19:42

Wij hebben enkele SMS-berichten, waar wij vragen om de vebintenis te voldoen.
Wij hebben ook een SMS waar zij om uitsel verzoeken.

Begin van bewijs is er dus van de overeenkomst an sich.
Verweerders betwisten het bestaan van de overeenkomst ook niet. Ze komen af met excuses om niet te betalen.

Het enige probleem is dat er geen bewijs is van het overeengekomen bedrag...

Terug naar “Consumenten Koop”