opgelost

raf6
Topic Starter

opgelost

#1 , 13 mar 2012 22:53

is opgelost
Laatst gewijzigd door raf6 op 19 mar 2012 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 14 mar 2012 09:25

Dat is het nadeel van het kopen van een tweedehands motor (of ander toestel). Daar zijn nu eenmaal risico's aan verbonden. Je kan van een particulier niet verwachten dat hij technisch genoeg onderlegd is om jou te wijzen op allerlei (mogelijke) mankementen. Misschien was hij zelfs niet eens op de hoogte van het bestaan van die mankementen. Misschien heeft hij die mankementen niet eens gezien als mankementen en beschouwd als 'normaal'. Nog een bedenking, je reed ermee op circuit: dan ga je ook niet al te zacht om met de motor: snel optrekken, hoog in de toeren gaan, laat en hevig remmen, enz. en kan er ook plots iets misgaan, een leiding die het begeeft onder druk van de benzinepomp, enz. Een verkeerd bouwjaar, het scheelt één jaar. Mijn auto is van het jaar 1998, maar wordt wel beschouwd als een modeljaar 1999. In principe had je de kans om de motor eerst door te laten lichten door een kenner. Dat er stond: 'topstaat'. Tja, ik vind dat van mijn 'vintage' auto ook, maar niet volgens mijn vrouw.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”