ingebrekestelling Electrabel

MarleenD
Topic Starter

ingebrekestelling Electrabel

#1 , 13 mar 2012 22:17

Beste,

Vooreerst mijn verontschuldigingen indien mijn vraag niet in de juiste categorie staat.

Het betreft volgende:

Wij hebben bij Electrabel een afbetalingsplan voor 2011 bekomen.
Naast de maandelijkse betalingen van dit afbetalingsplan, zijn er uiteraard ook nog de maandelijkse energiefacturen voor 2012.

Toeval wil dat ik de tussentijdse factuur voor januari 2012 4 dagen te laat betaald heb.
Na mijn laattijdige betaling van deze factuur ontvang ik toch nog een ingebrekestelling, MAAR,
niet voor deze januari 2012 factuur, dan wel voor mijn volledig afbetalingsplan voor 2011, wat hier, mijns inziens, niets mee te maken heeft. Ik heb namelijk altijd mijn afbetalingsplan correct en tijdig betaald.

Kan ik zomaar gevraagd worden alle uitstaande gelden voor 2011 eensklaps te betalen als gevolg van het laattijdig betalen van 1 tussentijdse factuur van januari 2012?

(Daarenboven, alle facturen, afbetalingsplan en tussentijds, op deze ene na, werden jaar in jaar uit steeds correct en tijdig betaald.)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 14 mar 2012 07:17

Het afbetalingsplan is een gunst die de energiemaatschappij U gegeven heeft. Die gunst kan inderdaad ingetrokken worden van zodra U niet strikt uw verplichtingen nakomt. Geen extra schulden maken behoort ook tot die verplichtingen.

Justiceseeker

#3 , 14 mar 2012 14:03

Beste,

Vooreerst mijn verontschuldigingen indien mijn vraag niet in de juiste categorie staat.

Het betreft volgende:

Wij hebben bij Electrabel een afbetalingsplan voor 2011 bekomen.
Naast de maandelijkse betalingen van dit afbetalingsplan, zijn er uiteraard ook nog de maandelijkse energiefacturen voor 2012.

Toeval wil dat ik de tussentijdse factuur voor januari 2012 4 dagen te laat betaald heb.
Na mijn laattijdige betaling van deze factuur ontvang ik toch nog een ingebrekestelling, MAAR,
niet voor deze januari 2012 factuur, dan wel voor mijn volledig afbetalingsplan voor 2011, wat hier, mijns inziens, niets mee te maken heeft. Ik heb namelijk altijd mijn afbetalingsplan correct en tijdig betaald.

Kan ik zomaar gevraagd worden alle uitstaande gelden voor 2011 eensklaps te betalen als gevolg van het laattijdig betalen van 1 tussentijdse factuur van januari 2012?

(Daarenboven, alle facturen, afbetalingsplan en tussentijds, op deze ene na, werden jaar in jaar uit steeds correct en tijdig betaald.)
Wat die ingebrekestelling betreft, zou U best ter plaatse gaan onderhandelen en wat U ook verkrijgt meteen aangetekend op papier zetten. Dikwijls hebben de bedienden geen "voeling" met de klanten en scheren ze iedereen over dezelfde kam. Hoe sterk U zich ook inspant om U aan de regels te houden. Hopelijk kan U er bij winnen maar informeer de persoon met wie U afspreekt dat U liefst alle nieuwe afspraken op papier wil zien en dus het initiatief neemt. Mocht U dan nog te laat handelen dan weet U beter dan wie ook wat U boven het hoofd hangt.

Justiceseeker

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”