hallo
Ik heb oude pannen gekocht en de verkoopster heeft daarbij de nok- en kantpannen bijbesteld (die kunnen niet anders dan nieuw zijn). Ze verzekerde ons dat de kleur zou overeenstemmen.
Bij levering zagen wij onmiddelijk dat er een behoorlijk kleurverschil tussen de oude en nieuwe hulpstukpannen was (oude zijn blauw, nieuwe zijn bruin). Wij hebben onmiddelijk gebeld (nog voor de vrachtwagen was gelost). Zij verzekerde ons telefonisch dat de pannen nog zouden afkleuren zodat ze er hetzelfde zouden uitzien. Wij kennen daar weinig van en hebben haar geloofd. Na enkele dagen kwamen de dakwerkers om een offerte te maken. Alle dakwerks hebben ons verzekerd dat de kleur nooit meer zal veranderen/afbleken.
Wij hebben de verkoopster gecontacteerd met ons probleem. Wij hebben voorgesteld om de pannen terug te geven en dat ze andere zou geven (want de juiste kleur bestaat). of dat ze onze hulpstukken zou terugbetalen.
Na enkele telefoontjes. Heb ik gezegd dat ik de hulpstukken zelf wil terugbrengen en dat ik dan onmiddelijk de aangepast factuur (enkel de oude pannen) dan wil betalen. Zij wil de nieuwe hulpstukken enkel terugnemen aan 70 procent van de kostprijs.
- Ik heb nergens mijn handtekening gezet
- Ik heb de factuur nog niet betaald.
Wat kan ik doen?
- Is het goed om mijn pannen zelf terug te voeren en te wachten tot ze een aangepaste factuur opstuurt?
of
- Stuur ik een aangetekende brief waarbij ik zeg dat ik die foute levering niet wens te betalen?
alvast bedankt voor de hulp