foute levering

thijs2
Topic Starter
Berichten: 2

foute levering

#1 , 13 mar 2012 17:21

hallo

Ik heb oude pannen gekocht en de verkoopster heeft daarbij de nok- en kantpannen bijbesteld (die kunnen niet anders dan nieuw zijn). Ze verzekerde ons dat de kleur zou overeenstemmen.

Bij levering zagen wij onmiddelijk dat er een behoorlijk kleurverschil tussen de oude en nieuwe hulpstukpannen was (oude zijn blauw, nieuwe zijn bruin). Wij hebben onmiddelijk gebeld (nog voor de vrachtwagen was gelost). Zij verzekerde ons telefonisch dat de pannen nog zouden afkleuren zodat ze er hetzelfde zouden uitzien. Wij kennen daar weinig van en hebben haar geloofd. Na enkele dagen kwamen de dakwerkers om een offerte te maken. Alle dakwerks hebben ons verzekerd dat de kleur nooit meer zal veranderen/afbleken.

Wij hebben de verkoopster gecontacteerd met ons probleem. Wij hebben voorgesteld om de pannen terug te geven en dat ze andere zou geven (want de juiste kleur bestaat). of dat ze onze hulpstukken zou terugbetalen.

Na enkele telefoontjes. Heb ik gezegd dat ik de hulpstukken zelf wil terugbrengen en dat ik dan onmiddelijk de aangepast factuur (enkel de oude pannen) dan wil betalen. Zij wil de nieuwe hulpstukken enkel terugnemen aan 70 procent van de kostprijs.

- Ik heb nergens mijn handtekening gezet
- Ik heb de factuur nog niet betaald.

Wat kan ik doen?

- Is het goed om mijn pannen zelf terug te voeren en te wachten tot ze een aangepaste factuur opstuurt?
of
- Stuur ik een aangetekende brief waarbij ik zeg dat ik die foute levering niet wens te betalen?

alvast bedankt voor de hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3131
Locatie: st-niklaas

#2 , 13 mar 2012 17:31

aangetekend in gebreke stellen en eisen dat ze alsnog de juiste kleur dakpannen binnen de 14 dagen levert

thijs2
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 13 mar 2012 23:04

Kan ik nog iets doen als er in de kleine lettertjes staat dat je binnen de 5 dagen bezwaar moet indienen? We zijn nu net 2 maanden later en ik heb nog maar enkel telefonisch contact gehad.

Reclame

Drone
Berichten: 3131
Locatie: st-niklaas

#4 , 14 mar 2012 14:06

kleine lettertjes is allemaal goed en wel, maar daarom nog niet afdwingbaar of wettelijk.

het is niet ongewoon bij (ver)bouwingen etc . . . dat materiaal ruim op voorhand word geleverd en pas na bv een paar dagen word gebruikt of de verpakking word opengedaan.

blijkbaar gaat het niet om een miniem kleurverschil maar een redelijk groot, net zoals er een verschil is tussen rood en blauw.

u heeft eigenlijk binnen de 5 dagen al bezwaar ingediend, door onmiddelijk bij levering en vaststelling de verkoopster op de hoogte te stellen van het probleem, doch de verkoopster maakte zich er rap vanaf met het excuus dat het nog zou "afkleuren", wat blijkbaar niet het geval is.

in mijn ogen weegt het feit dat men u verkeerd gekleurde pannen heeft geleverd net iets zwaarder door dan het al dan niet correct zijn van de verkoopster haar 5 dagen regel, zeker gelet op het feit van het onmiddelijk op de hoogte stellen van de verkoopster.

Terug naar “Consumenten Koop”