POST PAKKET OP MIJN ADRES MAAR ANDER NAAM

chantalilias
Topic Starter

POST PAKKET OP MIJN ADRES MAAR ANDER NAAM

#1 , 09 mar 2012 14:31

WAT ALS JE EEN POST PAKKET VIND VOOR DE DEUR NI AF GETEKENT DOOR MIJ OF MIJN MAN
MOET IK DIE TERUG GEVEN AAN POST OF MAG IK DIE HOUDEN IK ZIT ER VERVEELT MEE??
HEEFT IEMAND EEN ANTWOORD OP DEZE VRAAG VEEL ZEGGEN HOUDE WAT NU

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2012 14:48

In standaard lettertjes: neen,
Het staat niet op uw naam.
Het ligt niet bij u binnen dus vermoed ik openbare weg.
Terug naar afzender ( zonder kosten) voor u lijkt me meer de oplossing.

Vandebos

#3 , 09 mar 2012 14:49

Om te beginnen zoals iedereen met kleine letters typen... volledige tekst in hoofdletters wordt als onbeschoft roepen ervaren...

Had u de producten in kwestie besteld of niet?

Reclame

chantalilias
Topic Starter

#4 , 09 mar 2012 15:44

ik had het ni besteld het sta op mijn adres maar andere naam

Vandebos

#5 , 09 mar 2012 15:58

Terugsturen met boodschap "onbekende bestemmeling"

klungel

#6 , 09 mar 2012 22:23

WAT ALS JE EEN POST PAKKET VIND VOOR DE DEUR NI AF GETEKENT DOOR MIJ OF MIJN MAN
MOET IK DIE TERUG GEVEN AAN POST OF MAG IK DIE HOUDEN IK ZIT ER VERVEELT MEE??
HEEFT IEMAND EEN ANTWOORD OP DEZE VRAAG VEEL ZEGGEN HOUDE WAT NU
zou je het niet best gesloten bijhouden tot iemand het komt ophalen ?

burgerlijk wetboek
Art. 1376. Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.

Art. 2279. Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel.
Niettemin kan jij die een zaak verloren heeft of aan wie een zaak ontstolen is, gedurende drie jaren, te rekenen van de dag waarop het verlies of de diefstal heeft plaatsgehad, de zaak terugvorderen van degenen in wiens handen hij ze vindt; behoudens het verhaal van de laatstgenoemde op degene van wie hij ze bekomen heeft.

katwezel

#7 , 10 mar 2012 10:50

voor de deur , dus eigenlijk nog op de openbare weg > dat moet je afgeven aan de politie

Turaki

#8 , 11 mar 2012 02:12

voor de deur , dus eigenlijk nog op de openbare weg > dat moet je afgeven aan de politie
Net verzonnen? Oftewel staat het op de openbare weg, en is het dus jouw probleem niet (buiten dat het in jouw weg staat misschien), oftewel staat het op jouw grond (bij mij is het stuk grond voor mijn deur mijn eigendom), en is de politie niet bevoegd wegens een burgerlijke zaak.

Laten van het laatste geval uitgaan: postbode mag geen pakket afgeven of achterlaten zonder handtekening, en zeker niet zelf tekenen (waarschijnlijk is dit zo gebeurd). Oftewel brengt u dit terug binnen met de melding dat de geadresseerde niet op uw adres woont, en dat u of iemand anders bij u thuis ook niet getekend heeft voor ontvangst, oftewel houdt u het pakket: bij controle van de eventuele handtekening op het document zal duidelijk zijn dat deze niet de uwe is, en ook dat de geadresseerde niet op uw adres woont.

Fore

#9 , 11 mar 2012 09:07

Laten van het laatste geval uitgaan: postbode mag geen pakket afgeven of achterlaten zonder handtekening, en zeker niet zelf tekenen (waarschijnlijk is dit zo gebeurd).
dat is niet correct. Voor gewone pakjes dient er niet getekend te worden, ze dienen gewoon afgezet te worden.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

siesken

#10 , 11 mar 2012 10:07

Post wordt geleverd in de bus of aan huis.
Niet voor de deur.
Pak terug afgeven aan de post en klacht indienen.

Turaki

#11 , 11 mar 2012 11:52

Net eens op de site van de post gaan neuzen: pakketjes dienen altijd afgegeven te worden, indien niet thuis krijg je een melding in de bus (zelfde document als bij AS) dat je het kan gaan afhalen.
Dus ook gewone pakketjes mogen niet zomaar achtergelaten te worden.

Fore

#12 , 11 mar 2012 11:58

zolang die pakjes geen barcode hebben, kun je ook geen melding laten afdrukken en dient er ook niets getekend te worden.
(ik spreek wel over 4 jaar geleden)

dus dienen ze gewoon geleverd te worden, ook al is er niemand aanwezig

Turaki

#13 , 11 mar 2012 12:06

Wel, het toeval wil dat ik net een pakketje heb liggen voor verzending, en deze heeft een barcode, alsook een volgnr om via internet te kunnen volgen.
En nogmaals, de site van de post is hier zeer duidelijk over: bij afwezigheid geen levering.

http://www.bpost.be/site/nl/residential ... ering.html
http://www.bpost.be/site/nl/residential ... thome.html

Fore

#14 , 11 mar 2012 12:08

Wel, het toeval wil dat ik net een pakketje heb liggen voor verzending, en deze heeft een barcode, alsook een volgnr om via internet te kunnen volgen.
En nogmaals, de site van de post is hier zeer duidelijk over: bij afwezigheid geen levering.

http://www.bpost.be/site/nl/residential ... ering.html
http://www.bpost.be/site/nl/residential ... thome.html
Ja, maar niet alle pakjes hebben die barcode. en die worden gezien als een normale brief.
je kan het vergelijken met een gewone brief / AS

Turaki

#15 , 11 mar 2012 14:17

Ja, maar niet alle pakjes hebben die barcode. en die worden gezien als een normale brief.
je kan het vergelijken met een gewone brief / AS
Indien dit zo is (wat ik een zelf nog betwijfel, maar totaal naast de kwestie), dan is er voor de afzender geen enkel bewijs van ontvangst mogelijk. En daar de afzender altijd verantwoordelijk is tot aan levering, zou ik hier nooit gebruik van maken.

Terug naar “Consumenten Koop”