Ja dan is het toch zijn job om dit toch beter na te kijken zou ik denken. Hij heeft zijn akkoord en handtekening toch ook onder dit bedrag gezet dat hij aan ons had voorgesteld om te betalen.
ja leuk is natuurlijk anders maar moest het omgedraaid zijn was het aan mij maar om dit beter na te kijken alvorens ik betaal.
Als ik een fout maak op mijn werk word ik ook op het matje geroepen. Dan zal deze verkoper ook maar op het matje moeten worden geroepen bij zijn baas, dat hij in het vervolg alvorens hij een bedrag voorsteld dit toch 2 keer narekend.
Maar hoe zit dit nu wettelijk eigenlijk, wie heeft er eigenlijk gelijk of is dit zo een situatie dat je langs 2 kanten kan bekijken.
vrees dat het in dit geval niet gaat over wie gelijk heeft en proberen een wettekst letterlijk te gaan interpreteren.
zal in dit geval omwille van interpretatiemogelijkheden dan wettelijk door een rechter moeten uitgesproken worden en als die dan rechtvaardig en sociaal is dan betaal jij die 300 €.
de argumentatie " dan had hij zijn job maar beter moeten doen en maar beter moeten rekenen" is echt maar zwak.
er is een fout gemaakt, ja , en die fout is vastgesteld voor de levering van de goederen dus wie normaal en rechtvaardig handelt acccepteert dit en betaalt het verschil, laat het contract annuleren en vraagt het voorschot terug, of treft met de verkoper een minnelijke schikking
vergelijk met een situatie in de supermarkt. je hebt afgerekend aan de kassa. en dan merkt de kassier dat hij /zij een product verkeerd heeft ingetikt en je dit véél goedkoper hebt gekregen. hij/zij wijst je erop. ga je dan ook zeggen, haha eigen schuld, dikke bult. ik heb betaald wat op het kassaticket (= contract ) staat dat jij me afgeleverd hebt, dus bezie het nu maar ???
is een beetje redelijkheid teveel gevraagd ??