bijkomende factuur dakwerken

enrico
Topic Starter
Berichten: 2

bijkomende factuur dakwerken

#1 , 27 feb 2012 13:05

Graag wil ik jullie advies over het volgende probleem:

Vorig jaar liet ik op mijn plat dak isolatie en een nieuwe roofing leggen. Er werd een bestek opgemaakt, ik ging akkoord en de werken werden uitgevoerd. Tijdens de werken vroeg ik om oneffenheden bij te werken door middel van bitumenblokken die gesmolten werden en uitgegoten. Hiervoor zou ik extra betalen wat ik niet meer dan normaal vind. Tot mijn grote verbazing kreeg ik nadien een bijkomende factuur voor deze werken maar dat niet alleen. De dakwerker had gemerkt dat de afmetingen van het dak, die hij zelf had opgemeten of toch in ieder geval had moeten opmeten, niet klopten en groter waren dan hij dacht. Hij vraagt dan ook bijkomende kosten voor het extra branden van roofing en isolatie. Ik weiger die te betalen, ben wel akkoord om de andere kosten voor het egaliseren van het dak te betalen. Hij blijft me ondertussen bestoken met aanmaningen en dreigt met deurwaarders. Wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38643

#2 , 27 feb 2012 13:14

En klop dat wat hij zegt.....
15x10 is 150 maar 15,2x10,3 is een 6m2 meer...

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 feb 2012 15:56

Wat stond er op uw offerte? Ging het over een forfaitprijs of waren het vermoedelijke hoeveelheden (Vh)
Stond er dat voor de opgegeven prijs de werken volledig werden uitgevoerd?
Best hier even de juiste tekst van de offerte weergeven.

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 27 feb 2012 22:16

kijk, wij zitten niet in de dakbedekkingsbranche maar

Als het zo was dat de dakdekker halsbrekende toeren had moeten maken om op het dak te kruipen voor die offerte en hij die ter goeder trouw heeft ingeschat dan zou ik ook geneigd zijn om die paar M2 meer te betalen.
Was de toegang tot het dak makkelijk dan vind ik dat hij op de blaren moet zitten. Bij een gemakkelijke toegang is het niet zo dat je bijkomende uitzonderlijke handelingen of kosten moet maken. Heeft ie op dat moment verkeerd gemeten dan is dat zijn probleem en niet dat van u.

Maar je kan ook gewoon mens zijn en dit begrijpen. Zeker als de man ter goeder trouw is want als er ooit nog eens een gaatje is dan hoop ik voor u dat u zeer makkelijk aan zo'n dakdekker geraakt. Tenzij natuurlijk dat de gevraagde oplegsom buitensporig is.

Als er natuurlijk in de offerte sprake is van VH dan zult ge moeten bij betalen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 feb 2012 12:31

Hoeveel M² vraagt hij meer, en hoe groot is het dak? Over welk bedrag spreken we hier?
Doorgaans is een plat dat gemakkelijk bereikbaar. Als het over het hele gebouw ligt, hoeft hij zelf niet op het dak te gaan, maar kan gewoon beneden aan de muren meten. Opkanten en dergelijke kan hij als vakman wel schatten, want dat is in het geheel maar een klein deel van de oppervlakte.

enrico
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 28 feb 2012 17:00

In het bestek werd uitgegaan van een totaal oppervlak van 120 m2. In de bijkomende factuur is er sprake van een 32 m2, dus 1/4 van het totale oppervlak! en 19 m2 isolatie. De extra factuur bedraagt ongeveer 2000 euro. Daar zit ook de extra bitumen in verrekend.

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 28 feb 2012 20:17

Het hangt ervan af wat er in de offerte stond.
Kan je die hier even weergeven of inscannen? (namen mogen afgedekt worden)

Terug naar “Consumenten Koop”