Termijn voor opsturen factuur

Gast
Topic Starter

Termijn voor opsturen factuur

#1 , 15 nov 2005 09:10

Gedurend een ganse tijd kreeg ik geen enkele (tussentijdse noch eind)factuur van de electriciteits en gas maatschappij Electrabel. Onlangs, en dit pas nadat ik zelf meldde geen facturen te ontvangen (ik had intertijd een domicili?ring voor Electrabel facturen, maar Electrabel zelf had die blijkbaar stopgezet en vergeten nog facturen op te stellen), kreeg ik echter een factuur die het verbruik in een periode van 2 jaar omvatte. Ik vraag me echter af of er geen wettelijke verplichting is om binnen een bepaalde tijd een factuur op te sturen? Kan de maatschappij het electriciteits en gas verbruik nog factureren voor periodes die meer dan 1 jaar voor de factuurdatum zijn?
Alvast bedankt voor de hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gast
Topic Starter

#2 , 15 nov 2005 13:04

Staat hierover niets in het contract dat je gesloten hebt met electrabel?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2005 09:29

De verjaringstermijn bedraagt vijf jaar (art. 2277 B.W.; arrest 15/2005 Arbitragehof).

U zal vermoedelijk wel van de leverancier kunnen bekomen dat u de schuld in maandelijkse afkortingen kan betalen als u betalingsmoeilijkheden hebt.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”