Pagina 1 van 1

Annulatie van bestelling - voorschot / schadevergoeding.

Geplaatst: 20 feb 2012 15:14
door MrMartens
Beste forumleden,

Wij hebben op 8/11/2011 een kleerkast besteld bij een niet nader genoemde meubelzaak.
Volgens het verkoopscontract bedraagt de levertermijn 12 weken na betaling van het voorschot (€293,62). Dus op 30/01/2012 zou de levering moeten voldaan zijn.
Dit is helaas niet het geval. Vandaag wachten wij nog steeds op de kast. Iedere week als ik bel zeggen ze dat ze volgende week gaan leveren maar niemand wilt/durft dit te bevestigen op e-mail. Met resultaat dat we nog steeds geen kast ontvangen hebben.

Vandaag (20/02) belde ik om de bestelling te annuleren en het voorschot terug te vorderen. Ook gewoon uit principe omdat ik het wachten en het 'van het kastje naar de muur sturen' echt beu ben. Nu kunnen ze opeens wel snel leveren maar nu hoeft het voor mij echt niet meer!!

Nu dreigen ze met een schadevergoeding en dergelijke... Mogen zij dit doen wanneer zij eigenlijk het contract niet nageleefd hebben?
Kunnen zij zich indekken met algemene voorwaarden?

Bedankt voor jullie mening!

Re: Annulatie van bestelling - voorschot / schadevergoeding.

Geplaatst: 20 feb 2012 18:50
door Drone
stuur hen een aangetekende ingebrekestelling waarin u verwijst naar de voorwaarden van het contract ( levertijd 12 weken )

zet er tevens in, dat aangezien de meubelzaak de levertermijn niet respecteert en tot op heden geen concreet antwoord word gegeven ( een telefoon gesprek is moeilijk te bewijzen tenzij opgenomen ) en hier door de meubelzaak in feite "contractbreuk" pleegt en u als klant hierdoor de overeenkomst als verbroken beschouwt.

eis in het aangetekend schrijven dan ook het voorschot terug, vermeld tevens dat indien het voorschot niet word terug betaald binnen de 14 dagen, u deze zal terug vorderen via het vredegerecht.