Motor verkoop in staat van bevinding

m2motorsport
Topic Starter

Motor verkoop in staat van bevinding

#1 , 15 feb 2012 12:19

Even deze casus toelichten:
Ik plaats mijn enduro motor (off-road motor met goedkeuring voor op de weg) te koop en na 1 dag reeds koper.
De koper checkt de motor, doet controle van inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest, start de motor een keer en gaat akkoord met de verkoop. Hij gaat zelfs akkoord met de vraagprijs. Gezien het een recente motor is en in orde is besluit hij de motor dadelijk mee te nemen en doet de betaling in cash. Formulieren (afgedrukt van de FOD website) worden opgemaakt en ondertekend met vermelding dat de koop gebeurde in de staat van bevinding en de verkoop is gesloten. Ik meld dat ik nog enkele reserve onderdelen liggen heb maar deze op een andere locatie liggen en deze in het weekend naar hem zal brengen als dienst omdat hij de verplaatsing reeds maakte om de motor te kopen en dadelijk betaalde. Zoals overeengekomen werden deze onderdelen enkele dagen nadien geleverd.
Nu meer dan 3 maanden later contacteerd de koper mij met de melding dat de motor is stuk gegaan, gezien deze zonder olie heeft gelopen en zegt nu dat ik deze motor in slechte staat verkocht heb. Hij geeft zelf toe dat hij sinds de aankoop 2 x gaan rijden is. Kan ik hiervoor nog aansprakelijk gesteld worden?
Belangrijk detail is ook dat de fabrikant op dergelijke off-road motoren bij aankoop van een nieuwe motor maar 1 maand garantie geeft (gezien het om een crossmotor gaat) en het hier gaat om een occasie.
Ik denk niet dat deze aansprakelijkheid nog bij mij kan gelegd worden maar wilde toch even informeren.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding