Conflict internetprovider

jolande108
Topic Starter
Berichten: 2

Conflict internetprovider

#1 , 15 feb 2012 11:59

Beste forumleden,

Ik zit in een conflict met een internetprovider uit België. Wij wonen niet in België, maar wilden voor ons vakantiehuis internet.

Lang verhaal kort: wij wachtten al sinds september op onze verbinding. De lijn was na drie maanden (!) wachten wel klaargemaakt door een technician van Belgacom, maar wij konden hier geen gebruik van maken. Het beloofde modem was niet toegestuurd en er moest nog een daadwerkelijke installatie plaatsvinden door iemand van de provider in kwestie zelf.

Wij wachtten hier al heel lang op, maar kregen geen gehoor. Laatst kregen we een rekening in de reguliere postbus: totaal meer dan 300 euro.

Het contract was opgezegd van hun zijde omdat zij ons niet konden bereiken per e-mail (waarschijnlijk in spamfolder?) of telefoon (slecht bereik hier).

Ik ben het niet eens met deze kosten. Wij hadden al een bedrag van bijna 100 euro aan aanbetaling gedaan. Ik stelde voor dat bedrag te houden (zou de onkosten voor de gedane pre-installatie van Belgacom zeker dekken) en de zaak te vergeten. Ik vind het vreemd te betalen voor diensten en producten (modem) die ik niet heb ontvangen. Ook op het verzoek de installatie alsnog plaats te laten vinden werd niet ingegaan.

Wat zijn mijn rechten en plichten in dit geval, zeker voor iemand die niet in België woont?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 15 feb 2012 12:02

Men gaat u het beste kunnen helpen op http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false;, een forum speciaal opgericht voor problemen met telecommunicatie en providers.

jolande108
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 feb 2012 12:08

Vriendelijk bedankt! Ik zal daar verder klagen :)

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 15 feb 2012 12:27

Mag hier ook hoor, maar daar zijn professionals en contactenpersonen van de grote providers aanwezig die werk maken van dit soort problemen.

En daar ben jij uiteindelijk het meeste mee geholpen..

Terug naar “Consumenten Koop”