aangetekend pakketje nooit ontvangen

sjorsmulder
Topic Starter
Berichten: 3

aangetekend pakketje nooit ontvangen

#1 , 12 feb 2007 16:07

g
Laatst gewijzigd door sjorsmulder op 27 aug 2010 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 feb 2007 16:17

pakjes van koerier diensten mogen alleen aan de persoon voor wie het bestemd is afgeven of aan diens gemachtigde ( persoon met volmacht )


indien de koerier dit niet heeft gedaan is ( in u geval ) TNT verantwoordelijk voor het verlies.

sjorsmulder
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 12 feb 2007 16:33

g
Laatst gewijzigd door sjorsmulder op 27 aug 2010 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

koen999
Berichten: 730

#4 , 12 feb 2007 17:18

Art. 1921. Vrijwillige bewaargeving komt tot stand door de wederzijdse toestemming van de bewaargever en de bewaarnemer.Art.1927.De bewaarnemer(de jongen) moet aan de bewaring van de in bewaring gegeven zaak dezelfde zorg besteden als hij aan de bewaring van zijn eigen zaken besteedt.Art.1930.Hij mag zich van de in bewaring gegeven zaak niet bedienen,... Art. 1933. De bewaarnemer behoeft de in bewaring ontvangen zaak slechts terug te geven in de staat waarin zij zich bevindt op het tijdstip van de teruggave. De beschadiging die zij buiten zijn toedoen(*) heeft ondergaan, komt voor rekening van de bewaargever.(Burgerlijk Wetboek)

sjorsmulder
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 12 feb 2007 18:07

g
Laatst gewijzigd door sjorsmulder op 27 aug 2010 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

koen999
Berichten: 730

#6 , 12 feb 2007 18:59

nee hij heeft door het te ontvangen toestemming gegeven het voor je te bewaren, wat voor jou vermoedelijk mocht als hij het goed bewaarde.

maar dat deed hij niet,

dus hij is verantwoordelijk voor het verloren gegane pakje

let wel dit is een belgische site
wat de nederlandse wet hierover zegt weet ik niet

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#7 , 12 feb 2007 20:46

in het algemeen wordt dat wel aanvaard als iemand op het aangeduide adres van het pakje opendoet, dat deze 'gemachtigd' ( moeder, vader, broer, zus, et lief, enzo ... ) is, bij de meeste pakjes diensten ( zelfs de post ) is dit zo.


wat niet wegneemt ( en voor zover ik weet toch ) dat als men een pakje aan iemand anders afgeeft ( uwe buur bv ) dat deze in theorie een 'bewijs' moet kunnen voorleggen aan de leverancier ( TNT in dit geval ) dat hij gemachtigd is om die zending in ontvangst te mogen nemen, langs de andere kant de leverancier "moet" er in theorie zelf achter vragen, dit om problemen zoals in u geval te voorkomen :cry:



dit is wat ik nog weet van de tijd dat ik bij de post/taxipost ( voor de reorganisatie ) werkte :oops:

Terug naar “Consumenten Koop”