Terugbetaling voorschot

jvc1972
Topic Starter

Terugbetaling voorschot

#1 , 11 feb 2012 09:58

Ik heb me enige tijd geleden ingeschreven om een cursus te volgen en daarvoor een voorschot betaald. Door ernstige gezondsheidredenen kon ik aan die cursus niet deelnemen en vroeg ik om voorschot terug te krijgen.
Ik heb bewijs en ondertekent door de persoon dat ik voorschot heb gegeven en er staat nergens op vermeldt dat ik niks terugkrijg als het niet kan doorgaan.
Ik probeer die persoon te bereiken via mail maar reactie heeft ze niet. Ook als ik haar te pakken heb via telefoon zegt ze telkens ik ga dat eens bekijken en dan laat ze zich niet meer horen.
Wat valt hier aan te doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 12 feb 2012 01:05

als er geen annulatie verzekering is noch bepaald is dat ziekte een ontbindende voorwaarde is moet je mogelijk nog het resterende bedrag betalen .

burgerlijk wetboek 21/3/1804
Art. 1134. Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.
Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.
Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”