tweedehandswagen verkocht zonder keuring noch carpass

mauvire
Topic Starter

tweedehandswagen verkocht zonder keuring noch carpass

#1 , 10 feb 2012 13:58

Beste,
ik verkocht einde augustus 2011 mijn wagen zonder keuring en zonder carpass.
Aanvankelijk was mijn bod gericht naar vakmensen, tot een particulier kwam opdagen een aandrong om hem te kopen. Ze kende de staat van het voertuig (kosten) en wist perfect dat er geen keuring zou zijn en gaan geldig carpass bij was. Dit voor een fiat van 5 jaar en 51.000 km, voor de prijs van 1.400 €. Na een paar dagen en de nodige kosten, ging ze met een garagist (z-nummerplaat) moeiteloos door de technisch controle en kreeg er ook de nodige carpass bij. Alles was voor ons toen afgerond.
Nu heeft deze persoon de wagen willen doorverkopen, zonder carpass en zonder keuring, maar is haar koper niet door de technisch controle geraakt. Deze wil de koop nietig verklaren en hierbij keer de verkoper (onze koper) zich tegen ons... Dit meer dan 6 maanden na de koop afgerond te hebben? Kan dit? Alvast bedankt voor de antwoorden, tips of reacties. MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 feb 2012 15:41

Werd er en verkoopsdokument opgemaakt? Staat daarin vermeld dat het zonder keuring en carpass was? En in de staat dat het voertuig zich bevond?
Wat de koper is die 6 maanden met uw ex-wagen heeft uitgespookt, is niet uw probleem. Als hij nu niet door de keuring kwam is dat haar probleem en enkel en alleen dat van haar.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 feb 2012 15:48

Is het voertuig terug ingeschreven geweest?
Anders staat u nog steeds geregistreerd als laatste titularis/eigenaar op chassisnummer.
Dan bent u officieel de laatst gekende eigenaar.
Gezien een verkoop aan particulier ZONDER KEURING EN CARPASS onwettig is is de (ver)koop nietig.
Ik heb hierover net bij een andere topic beschreven wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn.

Edoch indien uw koper het voertuig terug heeft ingeschreven en dus zij de laatste eigenaar was .... is het niet meer uw zaak gezien ze blijkbaar via z plaat toch een geldige keuring en carpass heeft gekregen.
zie verdere uitleg Mava105

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”