annulatie bestelbon voor 2dehandse auto

Dirk76
Topic Starter

annulatie bestelbon voor 2dehandse auto

#1 , 08 feb 2012 18:49

Hallo,
Ik heb een bestelbon ondertekend voor de aankoop van een 2de handse wagen bij een autohandelaar. Nu heb ik er een paar voorwaarden laten onderzetten: op voorwaarde van een blanco keuringsbewijs en nachecken van het chassisnummer.
Na de ondertekening geeft hij mij een stel papieren in mijn handen waaruit blijkt dat die auto uit Slovakije en Zweden komt.
Chassisnummer is dus niet na te checken waarop ik de annulatie gevraagd heb.
Nu doet ie moeilijk en wil het hierbij niet laten en heeft een advocaat onder de arm genomen.
Iemand hier ervaring mee?
Dirk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2012 19:01

Voertuig moet dus ingevoerd worden?
Normaal als de juiste papieren erbij zijn kan dat geen probleem zijn.
Chassisnr kan je altijd via politie laten controleren.
De wagen komt dus uit 2 landen zijn beide wel EC landen

Dirk76
Topic Starter

#3 , 08 feb 2012 19:26

De wagen is al ingevoerd. Maar men heeft mij verzwegen dat ie ingevoerd. De auto is dus geen 2de hands maar eerder 4de hands.
Ik vertrouwde het zaakje niet omdat men niet kan nagaan of de wagen al dan niet de juiste km heeft.

Reclame

knokkie

#4 , 09 feb 2012 22:41

Wgaen is zoals gezegd wss geen 2dehands maar 4de of 5dehands,en wss ook uit meerdere stukken......(accidenté)
Ik veronderstel dat dez wagen niet is aangkocht bij een erkende garage/officiele dealer?maar eerder bij een (louche?)autohandelaar?

Grtzz

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 feb 2012 22:52

Staat er op de bestelbon tweedehands- of occasiewagen?
Wagen komt uit ander EU land. Geen wettige reden om die te weigeren!!!!
Het kontrakt dat u hebt getekend (aankoopbon= KONTRAKT!!!) lijkt me geldig te zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Oude Belg

#6 , 10 feb 2012 23:37

Car-pass bijgeleverd?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Wook

#7 , 12 feb 2012 07:57

Wanneer de wagen blanco tweedehandskeuring heeft gekregen dan zal hij ook een car pass krijgen. Staat er in de bestelbon waar het chassisnummer gecontroleerd zal worden? Indien niet dan denk ik dat je geen been hebt om op te staan, je had de papieren van de wagen maar moeten controleren toen je ernaar ging kijken.

Dirk76
Topic Starter

#8 , 12 feb 2012 09:10

Hij heeft mij opzettelijk dingen voorgelogen. Op zijn site staat dat hij alleen auto's verkoopt van 1ste eigenaar en met onderhoudshistoriek. Dus na het tekenen van de bestelbon komt hij met andere documenten af zoals een drietal importdocumenten en een inschrijvingsbewijs uit Zweden en Slovakije. Op de Bestelbon heb ik laten zetten dat ik het chassisnummer wil na checken maar dit blijkt onmogelijk. Is dit geen reden om af te zien van het contract. Ik heb zelf geen kopie van de bestelbon gekregen en weet dus niet wat er op de achterkant staat. Nu ik heb niets meer gehoord van hem.
Eigenlijk was ik weer te gelovig en heb me laten leiden door de eerste papieren die ik kreeg.

Eddy009

#9 , 12 feb 2012 11:52

M.i. kan je de ontbinding van de overeenkomst vorderen voor de rechtbank op basis van bedrog. Kunnen andere 'vaste' forumleden deze stelling onderschrijven ?

Terug naar “Consumenten Koop”