aankoop nieuwe wagen

Damocles
Topic Starter
Berichten: 5

aankoop nieuwe wagen

#1 , 05 feb 2012 17:16

21 januari was ik op het autosalon.
De Fiat Doblo met benzinemotor wekte mijn interesse.Ik kreeg van de verkoper nog korting bovenop de salonkorting.Maar wou eerst een testrit.Dat ging niet daar.
Kreeg alleen die extra korting op het autosalon.Maar de verkoper kon een bestelbon maken met erop "onder voorbehoud van testrit in Berchem(Antwerpen)".Moest 500 euro voorschot geven.Ik drukte erop dat de testrit snel zou kunnen plaatsvinden.Want anders kon ik nog een andere auto kopen onder de salonvoorwaarden.Dat was geen probleem.Hij zou de bevoegde persoon bellen en deze zou mij verwittigen.
Heb zelf maandag 23 jan.naar Fiat in Berchem gebeld.Bllijkbaar was het moeilijk om een testrit te krijgen:
kon alleen een Fiat doblo met dieselmotor testen of een Fiat Quobo met dezelfde benzinemotor.
Ben dan dinsdag 24 jan.naar de Fiatverdeler in Berchem gegaan.Kon dan uiteindelijk met een nieuwe fiat doblo met benzinemotor rijden,maar dan niet op de autosnelweg. Was hiermee niet tevreden aangezien ik echt wel wou weten hoe goed de auto op hogere snelheid reageert.
Heb op 25 jan. een aangetekende brief naar Fiat in Brussel gestuurd (Naar het adres van de bestelbon)met deze uitleg+bestelbon+bewijs van storting.Met de vraag om de verkoop te annuleren en om het voorschot terug te storten.
Heb tot op heden nog geen reactie gekregen + er is nog geen geld teruggestort.

Had op het internet gelezen dat als je op het autosalon een auto koopt je binnen de 7 dagen de verkoop kan annuleren.Klopt dit? en heb toch het recht om mijn voorschot terug te eisen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#2 , 05 feb 2012 18:09

ik zou nog even wachten op een mogelijk antwoord van fiat

de meeste bedrijven nemen een antwoord termijn in acht van 14 tot 30 dagen, wat niet wegneemt dat er altijd zo vlug en zo duidelijk mogelijk gecommuniceerd dient te worden.

Damocles
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 21 jun 2012 12:04

I

Reclame

Damocles
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 21 jun 2012 12:05

21 januari was ik op het autosalon.
De Fiat Doblo met benzinemotor wekte mijn interesse.Ik kreeg van de verkoper nog korting bovenop de salonkorting.Maar wou eerst een testrit.Dat ging niet daar.
Kreeg alleen die extra korting op het autosalon.Maar de verkoper kon een bestelbon maken met erop "onder voorbehoud van testrit in Berchem(Antwerpen)".Moest 500 euro voorschot geven.Ik drukte erop dat de testrit snel zou kunnen plaatsvinden.Want anders kon ik nog een andere auto kopen onder de salonvoorwaarden.Dat was geen probleem.Hij zou de bevoegde persoon bellen en deze zou mij verwittigen.
Heb zelf maandag 23 jan.naar Fiat in Berchem gebeld.Bllijkbaar was het moeilijk om een testrit te krijgen:
kon alleen een Fiat doblo met dieselmotor testen of een Fiat Quobo met dezelfde benzinemotor.
Ben dan dinsdag 24 jan.naar de Fiatverdeler in Berchem gegaan.Kon dan uiteindelijk met een nieuwe fiat doblo met benzinemotor rijden,maar dan niet op de autosnelweg. Was hiermee niet tevreden aangezien ik echt wel wou weten hoe goed de auto op hogere snelheid reageert.
Heb op 25 jan. een aangetekende brief naar Fiat in Brussel gestuurd (Naar het adres van de bestelbon)met deze uitleg+bestelbon+bewijs van storting.Met de vraag om de verkoop te annuleren en om het voorschot terug te storten.
Heb tot op heden nog geen reactie gekregen + er is nog geen geld teruggestort.

Had op het internet gelezen dat als je op het autosalon een auto koopt je binnen de 7 dagen de verkoop kan annuleren.Klopt dit? en heb toch het recht om mijn voorschot terug te eisen ?
Zelf nog eens contact met de klantendienst opgenomen.Hebben alles in orde gebracht.Heb mijn geld teruggekregen

Damocles
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 21 jun 2012 12:08

Contact met klantendienst opgenomen.Hebben uiteindelijk alles in orde gebracht. Aangetekende brief was (opzettelijk ?)verdwenen.Maar heb toch mijn geld teruggekregen.

Terug naar “Consumenten Koop”