autoverkoper

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

autoverkoper

#1 , 10 feb 2007 20:11

Kan een zelfstandige autoverkoper een wagen particulier verkopen om zo de garantie voorwaarden te omzeilen.Ik heb een wagen gekocht (10 jaar oud)zonder factuur.Verschillende mensen beweren dat een verkoopsdocument niet meer hoeft tussen particulieren.Ikheb de wagen cash betaald en al de boordducumenten waren aanwezig.Het "rode" formulier zou genoeg zijn om te koop te bevestigen.

Is dit juist?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 10 feb 2007 20:56

Je moet sowieso ook een car pass krijgen. Die is verplicht nu.

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#3 , 11 feb 2007 09:30

Die heb ik !Maar het gen? ik vraag zou heel moeilijk zijn,want er is momenteel niemand die me een duidelijk antwoord kan geven...

Reclame

Bibendum
Berichten: 94

#4 , 11 feb 2007 11:24

Als ik mij niet vergis (en ik meen deze keer van niet) dan bestaat er een verplicht standaardcontract voor de verkoop van een wagen. Ga dit even na.

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#5 , 11 feb 2007 17:16

Kan een zelfstandige autoverkoper een wagen particulier verkopen om zo de garantie voorwaarden te omzeilen.Ik heb een wagen gekocht (10 jaar oud)zonder factuur.Verschillende mensen beweren dat een verkoopsdocument niet meer hoeft tussen particulieren.Ikheb de wagen cash betaald en al de boordducumenten waren aanwezig.Het "rode" formulier zou genoeg zijn om te koop te bevestigen.

Is dit juist?
Maar de omzeiling van de garantie,dit is toch een vraag die niet kan beantwoord worden?!Sommige mensen zeggen dat een tweedehands verkoper(zelfstandige!!!) geen wagens als particulier KAN verkopen....

subaru
Berichten: 90

#6 , 17 apr 2007 06:08

Kan een zelfstandige autoverkoper een wagen particulier verkopen om zo de garantie voorwaarden te omzeilen.Ik heb een wagen gekocht (10 jaar oud)zonder factuur.Verschillende mensen beweren dat een verkoopsdocument niet meer hoeft tussen particulieren.Ikheb de wagen cash betaald en al de boordducumenten waren aanwezig.Het "rode" formulier zou genoeg zijn om te koop te bevestigen.

Is dit juist?
Maar de omzeiling van de garantie,dit is toch een vraag die niet kan beantwoord worden?!Sommige mensen zeggen dat een tweedehands verkoper(zelfstandige!!!) geen wagens als particulier KAN verkopen....
in princiepe zou dat eigenlijk kunnen als hij er zelf mee gereden heeft, en ingeschreven geweest is niet onder ZZplaten maar onder gewone platen prive voertuig dus, maar weet niet of dit klopt hoor is maar veronderstelling

Terug naar “Consumenten Koop”