Pagina 1 van 1

recht op een totale vergoeding??

Geplaatst: 28 jan 2012 23:16
door olibat
hallo iedereen,


ik heb een driezit met chaise long gekocht met een Scotchgard behandeling.
deze behandeling heeft me 420 euro gekost.
ik vond dit zijn geld waard, omdat de verkoper zei dat als er vloeistof op de zetel gemorst zou worden, deze niet in de stof trekt, maar erop blijft liggen zodat ik deze kan opdeppen met een doek.

ik merkte de avond na levering op dat waterdruppels niet blijven liggen op onze nieuwe zetel, maar dadelijk worden geabsorbeerd.
Dit zou niet mogen en de zaakvoerder en een verkoper bevestigen mij dit en ook dat de scotchguard behandeling wel degelijk is uitgevoerd.
na contact met de leverancier, blijkt dus dat mijn stof beschermd is tegen vlekken, maar niet tegen vloeistof, omdat deze niet fijn geweven is. hiermee is voor hun de zaak afgehandeld.

ik ben dus niet tevreden met het resultaat van de behandeling, dit is niet waarvoor ik extra heb bijbetaald.
bij levering heb ik ook geen garantiekaart ontvangen van scotchgard, wat toch gebruikelijk is bij zo'n behandeling

nu is mijn vraag, heb ik recht op een vergoeding? kan ik deze 420euro terugeisen ? en hoe moet ik dit dan doen? via een rechtsbijstandverzekering?
of proberen het zelf op te lossen?

door mijn werk kan ik alleen maar telefonisch contact opnemen met de winkel, maar ik krijg iedere keer te horen dat de zaakvoerder met klanten bezig is.
nooit hebben ze me zelf teruggebeld. we zijn nu ondertussen al 5 weken verder.

alvast bedankt !!

ps: scotchgard is een trademark, maar de behandeling is blijkbaar uitgevoerd met een gelijkaardig product, van een andere fabrikant. mag je dan scotchgard behandeling op de bestelbon plaatsen ??

mvg,