Voorschot + te lange levertijd

dennisperremans
Topic Starter

Voorschot + te lange levertijd

#1 , 27 jan 2012 15:18

Hallo !

Exact vier weken geleden heb ik in Key Music een gitaar besteld twv 1799 euro. Deze gitaar was niet instock. Dus moest deze bestelt worden.
Op hun website staat:

Code: Selecteer alles

Key Music streeft ernaar dat artikelen die voor 18.00 uur besteld worden en niet in voorraad zijn dezelfde werkdag nog bij de leverancier besteld worden. Onze leveranciers hebben gemiddeld genomen twee tot vijf werkdagen nodig om de producten aan Key Music te leveren. Zodra de producten bij ons zijn gearriveerd, zal je bestelling dezelfde dag nog worden verzonden zodat je deze de volgende dag in ontvangst kan nemen.
Aangezien deze gitaar moest bestelt worden, moest ik een voorschot van 500 euro betalen. Twee weken na mijn bestelling had ik nog steeds niets gehoord van hen. Dus heb hen gebeld, ze vertelde me dat hoogstwaarschijnlijk mijn bestelling volgende week aankomt (week 3). Vandaag zijn we de 4de week en ontvang ik een e-mail:

Code: Selecteer alles

Beste , Graag informeren wij u dat de Gibson ES-339 Exclusive Antique Vintage Sunburst nickel hardware bij ons wordt verwacht rond 01/09/2012 Wij doen er alles aan om deze vermoedelijke leverdatum na te streven of te versnellen. Zodra uw bestelling bij ons aankomt, wordt u onmiddellijk verwittigd via mail of sms Alvast dank voor het vertrouwen die u stelt in onze zaak
Nog 7 maanden wachten, vind ik niet kunnen. Aangezien ze dit niet tegen mij hebben gezegd en er heel andere data op hun website staan.
Heb ik het recht om mijn voorschot terug te vragen ?

Met vriendelijke groeten,

Dennis

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 27 jan 2012 15:56

nog 8 maand wachten lijkt mij niet meer op een redelijke levertermijn

als er niks specifieks in uw 'overeenkomst' staat lijkt het mij dat u inderdaad de bestelling kan annuleren

dennisperremans
Topic Starter

#3 , 27 jan 2012 16:50

nog 8 maand wachten lijkt mij niet meer op een redelijke levertermijn

als er niks specifieks in uw 'overeenkomst' staat lijkt het mij dat u inderdaad de bestelling kan annuleren
Dat lijkt mij ook niet echt redelijk...
Ik heb ook geen overeenkomst gekregen. Ik heb enkel een factuur waar mijn betaald voorschot opstaat.

Reclame

Drone

#4 , 28 jan 2012 12:36

factuur kan aanschouwd worden als "akkoord gaan" met bepaalde voorwaarden, maar dan nog, 8 maand wachten op iets dat eerst geleverd kan worden op blijkbaar zeer korte termijn is onaanvaardbaar.

ik zou gewoon terug gaan naar de winkel en de bestelling annuleren en uw geld terug vragen.

als ze vragen waarom leg dan de mails voor die u gekregen heeft en zeg dan dat een levertermijn van 8 maand onaanvaardbaar is.

dennisperremans
Topic Starter

#5 , 28 jan 2012 15:37

Ik ben dus vandaag naar die winkel geweest en mijn geld wordt in loop van volgende week teruggestort.
Key Music deed er niet moeilijk over. Ze zaten er zelf ook mee in over het feit dat de leverancier pas zo laat kan leveren.

Terug naar “Consumenten Koop”