Beste,
Ik heb net men wagen verkocht aan een 'garage' en daar dan ook een andere gekocht,
deze ligt op een goede 100km van bij mij thuis.
Ik ben in 1 week tijd al 3 keer op en af moette rijden omdat deze auto niet gekeurd is voor verkoop, toch hebbe ze mijn nummerplaten al op de nieuwe(2dehands) wagen gehangen. En de personen van de garage vertelde mij dat ik dan volledig in orde ben...
In de loop van vorige week ben ik dan naar daar geregen om de wagen te keuren maar werd afgekeurd: toen heb ik de stukken zelf nog gemaakt ook!
Vandaag naar de keuring, weer afgekeurd...
Nu heb ik daarstraks men wagen terug naar de garage gedaan omdat deze dan gemaakt moet worde voor de keuring, nu hebbe ze mij een 'vervangwagen' meegegeven waar ze dan ook eveneens mijn nummerplaten hebbe opgehangen.
Na wat opzoek werk heb ik nu dus eindelijk wel door dat dit niet mag! Maarja, wie stelt er nu een garage in twijfel toch?
Ik vertelde ze dan daar straks: ' ik neem mijn wagen terug mee die ik hier heb achtergelaten en bel me maar als de andere gekeurd is en in orde is'
toen vertelde de persoon daar tege mij dat er op papier staat dat mijn wagen nu hun bezit is,
Maar zij komen hun deel van het contract niet na, en bij mijn wete bij contractbreuk vervalt dit toch?
Mijn zus wist mij dan ook te vertellen dat ik een dwangsom kan eisen omdat ik mijn 'verkochte' wagen niet terug mee kreeg en omdat de andere niet in orde is. Eveneens een vergoeding omdat ik tog altijd men dage moet opofferen (en benzine!) om naar hun toe te gaan.
Graag had ik iemand zijn stand punt en hulp hier even in gehad.
Mvg,
Janssens Ken