Mag een niet verkregen product omgezet worden in aankoopbon?

cookies
Topic Starter

Mag een niet verkregen product omgezet worden in aankoopbon?

#1 , 23 jan 2012 21:26

Halo,

op 7/11/11 heb ik via Groupon een bestelling gedaan twv €36.97. Vanaf 24/11/11 ging het 10 werkdagen duren voordat het product geleverd werd. Na verloop van de 10 werkdagen heb ik meerdere mails gestuurd met de vraag waar mijn bestelling bleef. Telkens kreeg ik als antwoord dat het product onderweg was.
Op 12/1/12!!! heb ik nogmaals een mail gestuurd met de melding dat ik het product wil of mijn geld terug. Groupon heeft dan gereageerd door het verschuldigde bedrag om te zetten in wat zij noemen "kredits" die ik dan bij hen kan opgebruiken.
Is dit wettelijk? Het is niet mijn schuld dat ik 2 maanden aan het lijntje ben gehouden en uiteindelijk mijn product niet heb ontvangen. Ik ben echt niet van plan om nog iets op hun site te bestellen en opnieuw dezelfde problemen te hebben. Sindsdien reageren ze bij Groupon niet meer op mijn mails.

Alvast bedankt voor jullie inzicht!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2012 22:55

Lees eens de algemene voorwaarden van Groupon.

cookies
Topic Starter

#3 , 24 jan 2012 17:55

Lees eens de algemene voorwaarden van Groupon.
Franciscus,
dat heb ik gedaan en ik vind niets terug dat ik het verschuldigde bedrag moet aanvaarden in een aankoopbon.

volgende passage heb ik uit de verkoopsovereenkomst gekopieerd:

" 5. Terugbetaling aan Klant a.De partner zal Groupon zo spoedig mogelijk na het ontvangen van het geretourneerde product op de hoogte stellen dat dit gebeurd is onder vermelding van het retournummer.

b.In alle gevallen waarbij de klant en/of de partner heeft aangegeven het aankoopcontract te willen ontbinden en hij voldaan heeft aan de bovengenoemde, voor hem van toepassing zijnde eisen, zal de klant de volgende gelden terugkrijgen van de genoemde partij:

i.Het originele aankoopbedrag van Groupon
ii.De kosten voor het verzenden van het product naar de klant toe,van wie dit geld geint heeft, indien van toepassing.
iii.In geval dat er gebruik is gemaakt van de garantieregeling, ook de verzendkosten van het product terug naar de partner van de partner, indien van toepassing

c.Indien de partner van Groupon reeds geld ontvangen heeft voor het geretourneerde product en/of de verzendkosten dan zal dit door Groupon teruggevorderd worden bij de partner."

Volgens mii, heb ik toch recht om het geld cash terug te krijgen? Het gaat hier over het terugzenden van het product, maar verder in de overeenkomst staat niets over wanneer het product niet geleverd wordt. Er staat wel dat de partner Groupon zo snel mogelijk moet verwittigen als het product niet kan geleverd worden.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jan 2012 18:30

Volgens mij betalen ze gewoon terug .....
Kan wel eventjes duren.
In kennissenkring heeft iemand een etentje geboekt en het restaurant bleek in faling te zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”