Atlas Editions Telefonische bestelling leidt tot abonnement
Geplaatst: 13 jan 2012 21:32
Beste,
Mijn vader kocht enkele maanden geleden 2 voertuigjes via Atlas Editions. Deze zag hij in een folder staan. Hij belde naar het bedrijf die vervolgens de 2 wagentjes opstuurde met overschrijvingsformulier. Die heeft hij netjes betaald. Nu zijn we enkele maanden verder en krijgen we plots zo'n voertuigje in de brievenbus die we nooit hadden besteld, want we zijn volgens hen geabonneerd bij hun collectie van verzamelvoertuigjes. Het wagentje kwam toe met een brief waarin overschrijving bijstak voor een betaling van 20 euro die binnen de 14 dagen betaald moeten worden.
Dit vind ik echt niet kunnen en heb ze proberen te contacteren maar zowel telefonische support als online support is verschrikkelijk. Telefonisch is een geautomatiseerd systeem en e-mailen kan je enkel door te registreren met een correcte klantnummer. Heb dit dus even opgezocht en ik kwam dit tegen:
http://www.test-aankoop.be/verbruik-en- ... 314041.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijkbaar kunnen ze je niet zomaar een abonnement aansmeren en heeft u zelfs recht om het opgestuurde product bij te houden, zonder terugbetaling?
Moet ik nu zo'n formulier aangetekend versturen naar hun adres? Een belgisch telefoonnummer hebben ze wel, maar hun adres ligt in Zwitserland. Kan ik dan deze 'klachtbrief' ook nog gebruiken, zelfs als ze in Zwitserland gevestigd zijn?
Alvast bedankt.
Mijn vader kocht enkele maanden geleden 2 voertuigjes via Atlas Editions. Deze zag hij in een folder staan. Hij belde naar het bedrijf die vervolgens de 2 wagentjes opstuurde met overschrijvingsformulier. Die heeft hij netjes betaald. Nu zijn we enkele maanden verder en krijgen we plots zo'n voertuigje in de brievenbus die we nooit hadden besteld, want we zijn volgens hen geabonneerd bij hun collectie van verzamelvoertuigjes. Het wagentje kwam toe met een brief waarin overschrijving bijstak voor een betaling van 20 euro die binnen de 14 dagen betaald moeten worden.
Dit vind ik echt niet kunnen en heb ze proberen te contacteren maar zowel telefonische support als online support is verschrikkelijk. Telefonisch is een geautomatiseerd systeem en e-mailen kan je enkel door te registreren met een correcte klantnummer. Heb dit dus even opgezocht en ik kwam dit tegen:
http://www.test-aankoop.be/verbruik-en- ... 314041.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijkbaar kunnen ze je niet zomaar een abonnement aansmeren en heeft u zelfs recht om het opgestuurde product bij te houden, zonder terugbetaling?
Moet ik nu zo'n formulier aangetekend versturen naar hun adres? Een belgisch telefoonnummer hebben ze wel, maar hun adres ligt in Zwitserland. Kan ik dan deze 'klachtbrief' ook nog gebruiken, zelfs als ze in Zwitserland gevestigd zijn?
Alvast bedankt.