Onlangs heb ik via een tweedehands-website een kinderstoel gekocht. Ik heb de persoon in kwestie telefonisch gecontacteerd en nadat die persoon heeft bevestigd dat het om een specifiek A-merk gaat, omdat dat een voorwaarde was, zijn we achter de stoel gegaan. Daar aangekomen, heb ik het haar nog een paar keer gevraagd of die stoel van dat A-merk was, want begon wat te twijfelen. Omdat ik dacht dat het logo erop zou vermeld staan. Maar zij verzekerde mij dat het om dat merk ging. Enkele uren later ging ik naar een babywinkel want wij wilden daar een accesoire voor kopen maar de verkoopster zei dat het om een namaakmerk ging natuurlijk...
Ik heb daarop de verkoopster gecontacteerd en zij viel zelf uit de lucht en vroeg dan beleefd of ik hem mocht terugbrengen want wij kunnen er niets mee doen en dat was ook de voorwaarde voor mij om tot de aankoop over te gaan. Bovendien staat expliciet in haar zoekertje vermeld dat het om DAT gaat met bijhorende foto én omschrijving. Zij liep er ambetant van en zei dat ik haar dan na 2 dagen mocht terugbellen want ze ging het overleggen met haar wederhelft. 2 dagen later probeerde ik terug te bellen maar sindsdien neemt ze nooit meer mijn telefoon op.
Ik heb al klacht ingediend bij een instantie, e-cops en heb een PV laten opstellen bij de politie. Zij zeiden dat het om een burgerlijk conflict gaat en zij dus niks kunnen doen dan een verklaring opstellen. Ik zou mij daarvoor moeten wenden tot de vrederechter. Ik heb daarover een bevriende adovcaat gecontacteerd en hij zei mij dat het bedrag te laag was om daarvoor een proces aan te spannen bij de vrederechter. Zij zullen het zelfs weigeren te behandelen voor dat bedrag (50 euro). E-cops heeft ook nog niks laten weten...
Ik heb haar intussen aan de lijn gehad en ze heeft het uiteindelijk formeel geweigerd om het terug te nemen.
Maar dan vraag ik mij af: ik word gewoon duidelijk bedrogen, ik heb alle bewijzen staan maar ik kan nergens terecht met mijn klacht. Probleem is dat het bedrag te laag zou zijn, maar anderzijds: het bedrag doet er toch niet toe? Ik word opgelicht en ik kan nergens terecht. Ik heb die persoon haar telefoonnummer, adresgegevens, eigenlijk alles. Als ik in de winkel 50 euro steel aan goederen, wordt de politie toch ook ingeschakeld? Voor kleine geschillen is de politie toch het juiste aanspreekpunt? Het gaat mij uiteindelijk niet om die luttele 50 euro maar wel om het principe dat iemand mij in het zak heeft gezet.
Wat kan ik nu doen? Ik heb al een PV laten opstellen en heb hier alle bewijzen liggen dat er een dwaling in het spel is.