Opzegging electrabel

Qbek
Topic Starter

Opzegging electrabel

#1 , 02 jan 2012 18:01

Een vraagje,Ik ben bij electrabel al van febr. 2009.Nu ben ik bij vrienden gaan wonen vanaf december 2011.Ik heb een opzeg gedaan bij electrabel,doch,dit kan niet!Dit word me telefonisch
gezegd na een aangetekende opzegbrief.De vrouw aan de lijn van electrabel verklaard dat ik een boete zou moeten betalen als ik te vroeg opstap...

Is dit zo?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 jan 2012 18:03

Lees uw contract eens nauwgezet na mbt de duurtijd ervan?

Turaki

#3 , 02 jan 2012 23:39

Bij verhuis naar een andere woning, waarbij er geen aparte meters zijn en er reeds een contract bestaat, mag er geen opzegvergoeding, verbrekingsvergoeding, of administratieve kosten worden aangerekend.
http://www.vreg.be/uw-contract-opzeggen
Scroll tot bij "Geen verbrekingsvergoeding".

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 jan 2012 07:12

de verhuis moet natuurlijk wel officieel zijn

Vandebos

#5 , 03 jan 2012 10:29

Opzeg is geen verhuis of transfer naar een andere leverancier.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jan 2012 13:55

Mag er bij een overstap naar een andere leverancier ook geen verbrekingsvergoeding aangerekend worden? Ik ben vorig jaar van Electrabel overgestapt naar Essent via de groepsaankoop in Oost-Vlaanderen, en normaal had ik een "boete" moeten betalen aangezien mijn contract nog niet kon opgezegd worden. Tot mijn vreugde is deze boete me nooit aangerekend, maar ik ging er vanuit dat dit een vergetelheid was van Electrabel?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#7 , 05 jan 2012 16:18

Dat hangt af van verdeler tot verdeler. Vandaar het belang het contract na te lezen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 jan 2012 17:00

Dat hangt af van verdeler tot verdeler. Vandaar het belang het contract na te lezen.
Volgens mijn contract had ik een verbrekingsvergoeding moeten betalen. Ik vermoed dat Electrabel het gewoon vergeten aanrekenen is. Des te beter...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#9 , 05 jan 2012 17:29

Ik dacht dat in test aankoop van deze maand een lijstje stond. Zal deze avond even kijken...

Terug naar “Consumenten Koop”